Agalara Geldik

Takip Edin

Kitap Önerisi #6: Erebos Kitabı Konusu



By  İkram     18:00:00    Etiketler:,,,,,,,,, 


Başlıkta Erebos kitabının konusu deyince çok ciddi oldu sanki ama böyle kalsın. Erebos'u bana Tumblr'dan bir arkadaşım yolladı. Kendisi Amasya'da yaşıyor ve hala konuşuyoruz. Erebos'la birlikte iki tane daha kitap yollamış sağ olsun. Onların da isimlerini vereyim, Kurucunun Kızı- Devrimin kızı.




Farkettiniz mi bilmiyorum ama son zamanlarda çıkan kitapların hepsinde bir baş kaldırı konusu var, bu şekilde algı yönetimi mi yapmaya çalışıyorlar acaba diye düşünmüyor değilim. Açlık oyunları olsun, Labirent olsun, Kızıl Yükseliş veya İncarceron serileri olsun hep ana tema yanlış yönetilen bir toplum ve buna baş kaldıran insanlar üzerinden. Sanırım Kurucunun Kızı serisi de aynı şekilde ama neyse. Konumuz bu değil.

Bizim asıl konumuz bambaşka bir dünya. 

Erebos


Erebos kitabı Ursula Poznanski'nin yazmış olduğu epik bir kitap, epik derken yani savaş kahramanlık gibi bir içeriğe sahip. Erebos'un yaklaşık 480 sayfalık olması gözünüzü korkutmasın çünkü kitabın her bölümünde apayrı bir olay ve gelişmeler olduğu için elinizden bırakamayacak ve hemen bitireceksiniz diyebilirim.

Erebos kitabının konusu şu şekilde, (spoiler vermemeye çalışıyorum) bir gün ana karakterimiz Nick Dunmore okula gider en yakın arkadaşı Colin'in okulu çok aksattığını ve sporu kaçırdığını fark eder. Okula geldiğinde ise onunla konuşmak yerine hep dalga geçtikleri insanlarla hararetli hararetli konuşmalara girer.




Nick Collin'in bu davranışlarını sorduğunda ise ona hiçbir şey söylemez. Aynı zamanda okulda diğer kişilerin de değişmesi Nick'in dikkatini çeker. Sonradan fark eder ki okuldaki bazı kişiler bazı kişilere CD vermektedirler. Bu CD ile Erebos oyununu keşfeden Nick, Brynne'dan CD hediyesini alınca kendini bambaşka bir dünyada bulur. Erebos oyunu diğer hiçbir oyuna benzememektedir. Karakteri ve bulunduğu ortam çok gerçekçidir.

Gerçekçiliğin yanı sıra Erebosu diğer oyunlardan farklı kılan bir özelliği de vardır. Erebos sıradan bir bilgisayar oyunu değildir. Erebos size sorular sorar, size cevaplar verir. Size görevler verir. Sizi tehdit eder. Size hediyeler verir. Kısacası Erebos adeta canlıdır.

Şöyle bir spoilersız örnek vereyim, Nick bir basketbol takımının tişörtünü abisinden ister ama abisi bunun uygun bedenini bulamaz. Ertesi günlerde Erebosun istediği bir görevi yapan Nick Erebos'tan bir mesaj alır. Mesajı ileten haberci komşusunun bahçesinde bir yer tarif eder. Nick oraya gittiğinde istediği tişörtü bulur


Bu sadece Nick'e özel bir durum da değildir. Kullanıcılar Erebosun canlı olduğuna inanırlar ve onun hakkında hiçbir şey konuşmazlar. Çünkü Erebos Oyunu bu konuda çok katıdır.

Erebos'un 4 farklı kuralı vardır ve bu kuralları en ufak bir şekilde ihlal eden oyuncu süresiz olarak oyundan uzaklaştırılır.

Kural 1: Erebos'u oynamak için sadece bir tek şansın var. Eğer oyunda ölürsen oyun biter, eğer kuralları çiğnersen oyun yine biter.

Kural 2: Oyunu tek başınayken oynamak zorundasın, oyunun içindeyken gerçek hayattaki ismini kullanamaz oyunun dışında da oyundaki ismini kullanamazsın.

Kural 3: Oyun hakkında hiç kimseyle bir şey konuşamazsın. Oyuncu olduklarını tahmin etsen bile, ve hatta oyundan atılsan bile bu kural geçerli. Erebos'u kimseye anlatamazsın.

Kural 4: Oyunu aldığın CD'yi korumak ve barındırmak zorundasın, bu CD'yi Erebos demedikçe kopyalayamazsın. Çoğaltamazsın.


---------------------------------♣---------------------------------

Erebos kitabının en sevdiğim yanı oyuncuların içinde bulunduğu bağımlılığı tam anlamıyla hissettirebilmesiydi. Şahsen bilgisayar oyunlarıyla hiç aram olmamasına rağmen sanki oyun oynuyormuşum gibi hissettim okurken. Bu da yetmezmiş gibi kendimi erebos oynama isteğiyle dolup taşarken buldum. Çok enteresan bi olaydı benim için, düşünsenize yemek yiyorsunuz birden odaya gidip erebos oynama isteği geliyor. Ama bilin bakalım ne yok??

Erebos diye bir oyun.... ;(





Erebos kitabının en sevdiğim ikinci yanı ise aslında çok sıradan görünen bazı detayların içindeki gizli göndermelerdi. Mesela okursanız anlayacaksınız ama Pörtlekgözün gerçek fotoğrafını bulduğumda betimlemelerdekinin aynısı olduğunu gördüm ve cidden çok tuhaf hissettim.

DERDİMİ ANLATAMIYORUM ABİ CİDDEN ÇOK GÜZEL KİTAPTI

Okuduğum en güzel kitaplar arasında yer almakta olan Erebos kitabını şiddetle tavsiye ediyorum. En iyi kitap değildi kabul ediyorum ama en iyiler arasında yer aldığını söyleyebilirim.

Bir miktar spoiler içeren erebos oyunu hakkında detaylı bilgi vereyim. Burası spoiler içerebilir. O yüzden sadece şuan kitabı almak istemeyenler okusun, kitabı alacak insanlar burayı okumayıp kitapla beraber öğrensin.


 -----SPOİLER ALARMI-----

Erebos oyunu genel olarak şu şekilde işliyor. Oyuncular bir yerde doğuyor ve ölü adam denen kişinin yanına gidiyorlar. Öyle ya da böyle ölü adamla karşılaşıyorlar. Ölü adam onlara "Hoş geldin isimsiz" diye bir şey söylüyor ama bununla yetinmeyip sohbet edebiliyor konuşuyor ve bir bilgisayar oyunundan beklenmeyecek şeyler cevaplayabiliyor.

Ölü adamın her oyuncuya söylediği ortak şeylerden birisi "Hoş geldin isimsiz" diğeri ise Erebos'un ne kadar tehlikeli olduğu ve yol yakınken geri dönmek isteyip istememesi.

Tabi herkes uyarıyı dikkate almayıp giriyor ve burada haberci ile ilk kez karşılaşıyorlar. Nick Dunmore denen ana karakterimiz haberciyle karşılaştıktan sonra ilk ritüel için mağaraya giriyor. Burada Erebos ona ismini soruyor. Konuşmalar aynı şu şekilde yani,

Erebos: İsmin ne?

*Nick oyun ismi sallar*

Erebos: Gerçek ismin ne?

*Nick gerçek hayatta olabilecek bir isim soyisim sallar*

Erebos: Sana gerçek ismini sordum.

*Nick bu sefer başka bir isim sallar*

Erebos: Thomas Martinson yanlış. Oynamak istiyorsan bana gerçek ismini söyle

*Nick anlam veremeyip bir programlama hatası olduğunu ve hiç bir ismi kabul etmeyeceğini düşünür ve kendi adını verir*

Nick: Nick Dunmore

Erebos: Nick Dunmore. Nick Dunmore. Nick Dunmore. Nick Dunmore.

BÖYLE DE DELİKANLI BİR OYUN YALNIZ


Daha sonrasında oyun online bir moda girer ve Nick farklı oyuncularla karşılaşır. Bu savaşçıların ve Erebos oyununun amacı Ortolan'ın kalesini fethetmek. Ancak oyuncular bu kalenin yerini bilmiyorlar.

  Öhöm ağır bir spoiler: çünkü kale dedikleri yer oyunda değil gerçek hayatta

okunması zor olsun yanlışlıkla okumayın diye üzerini çizdim bakın adam görün 

adam gibi adamlıkta bugün

Neyse sonraki en önemli şey iç çember denen en iyi oyuncular. Oyun bitişine yakın İç çemberdeki oyuncular Ortolan'ı bizzat yenecekler. Ve bu sayede müthiş ödüller kazanacaklardır. Yani bunu o zamana kadar ne istedilerse veren, onlarla konuşan Erebos oyunu söylüyor. 

Ayrıca oyun ölüm döşeğinde olan her kullanıcıya iyileştirme karşılığında görev veriyor. Bu görevler gerçek hayatta bazı şeyleri yapmayı kapsıyor. Bu görevler ilk başlarda basit olmasıyla beraber sonraları zorlaşıyor.. Bir oyun neden gerçek hayata karışsın ki diye düşünme ihtiyacı bırakan bu kitap sonlara doğru çok heyecan içeriyor benden demesi.

-------Spoiler Bitti-------


Severek okuyacağınız bu kitabı bana hediye ederek hayatıma katan arkadaşa kucak dolusu sevgiler. İyi ki var iyi ki göndermiş. <33

Siz de bana kitap hediye edebilirsiniz çünkü hediyeleşmek sünnettir arkadaşlar. 

Eğer kitabı okuyanınız ya da okumak isteyeniniz varsa yorumlardan düşüncelerinizi benimle paylaşabilirsiniz. Yorum cevaplamayı seviyorum.

Eğer yeni yazı yazıldığında bana bildirim gelsin diyorsanız sağ alttaki çan şekline tıklayarak bloguma abone olabilirsiniz. 

Eğer blog hakkında düzenleyebileceğimi düşündüğünüz bir sorun varsa soldaki yeşil kutucuk emrinize amadedir. Ve o yeşil kutucuğa çok güzel şeyler yazıyorsunuz iyi ki varsınız hepinizi yiyesim geliyo sizi seviyorum <3333<3<3<31

Kendinize cici bakın


Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

4 yorum:

  1. İkram yeter her kitap önerisinde alınacak kitaplarıma bir tane daha ekleniyor para yetiştiremiyom mlfpdçfldş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bdjsndjdhdjsjs bunu daha sonra yollayacaktim aslinda ama yazacak bi baska yazi bulamadim ondan iki kitap onerisi yazisi neredeyse art arda oldu kusura bakma ndjdnfnf

      Sil
  2. Şöyle bir önerdiğin kitaplara baktım ve neredeyse bir kaçını zaten çoktan okumuş olduğumu fark edip hayal kırıklığına uğradım. İçimdeki Müzik adlı bir kitap var. Güzel kitap. Okumadıysan okumanı tavsiye ederim. ❄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler tavsiyen icin mutlaka bakicam kitaba

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır