Agalara Geldik

Takip Edin

Ufku İki Katına Çıkaran Bilgiler



By  İkram     11:57:00    Etiketler:,,,,,,,,, 












Merhaba agalarım. Geçen gün Quora adlı sitede çok güzel sorular gördüm. Bu site belli bi soruyu merak edenlerin yazıp cevap aldıkları bi forum. Ve maalesef İngilizce ve üye olmadan hiç bi bok yapılmıyor. Siteye öylesine giriyorsun ekrana bir şey çıkıyor diyor ki üye ol. Kapatmaya çalışıyorsun bi daha açılıyor falan baya salakça bir şey. Ben de çok severim böyle salakça şeyleri bi ara üye olmuşum. Hala gmail hesabıma sorulardan bi kaç tanesi geliyor işte "okumak ister misin aga?" diyerek. Bugünde müsaittim üç tane soruyu gördüm beğendim çevireyim dedim.  Hazırsanız başlayalım


















Dünya iki insandan tekrar üreyebilir mi?


Tabi ki. Eğer biri erkek biri kadın ve ikisi de kısır değilse üreyebilir. Ama asıl sorun şu ki yaklaşık 12 jenerasyon sonra populasyon (yani insan nesli)  birbirine efsane derecede benzer olacaktır. Neredeyse her şeyleri aynı olan bi nesil düşünün. Yaklaşık aynı boy, kilo, vücut tipi vs. Yani 5. dereceden kuzenin ile ilişki yaşamak kardeşlerinle ilişki yaşamaya benzeyecektir diyeyim.


Nesil ekstrem derecede sağlıksız ve genetik açıdan çok benzer olacaktır. Bu da demek oluyor ki yeni bir virüs tipi çıkarsa tüm nesli, onlar daha ne olduğunu anlamlandıramadan yok edebilir. Doğal mutasyonlar sayesinde sağlıklı ve genetik çeşitliliği bulunan bi insan neslinin ortaya çıkması yüzlerce nesil alabilir. Ama eğer dünyadaki ilk iki kişi hamile iki farklı kadın olsaydı kesinlikle daha farklı bi çeşitlilik olacaktır. Tabi kadınların karınlarındaki bebeklerin birinin kız diğerinin erkek olması da gerekli.
















Eğer dünya çok kirleniyorsa neden roketleri çöplerimiz ile doldurup yörüngeye atmıyoruz? Bunu yapabilir miyiz?


Teknik açıdan evet 

Pratik açıdan hayır. Sadece hayır. Hayır aq

Mümkün ama aşırı mantıksız. Uzaya bir cisim yollamak milyonlarca dolar ediyor ve bu bir de her kilo başına milyon milyon katlanarak artıyor. Ayrıca dünyayı çöpten arındırayım derken o roketin çıkardığı kirlilikle çöpleri yakmanın verdiği kirliliği düşünmüyoruz, ki bu da çöpleri yakmanın verdiği kirlilikle hemen hemen eşdeğer. Yani parayı boşa harcamak gibi bir şey olur. 

Kaldı ki dünya çok çok büyük bir gezegen. Uzaya yollamayı bırakın sahra çölünün ortasına ya da sibiryada bir yere bırakmak bile bize uzun zaman temiz yaşama imkanı verir. 

Ama şöyle de bir şey var ki zaten asıl sorun çöplerimizden nasıl kurtulacağımızı düşünmememiz değil. Çöplerimizi yok etmenin en mantıklı yolunu aramaktansa bi nehre akıtmak her zaman daha kolay geldiği için kirleniyor dünya. 

Hatta konusu açılmışken dünyada sigaranın tamamen yasaklanması bile o kadar çok temizlik yaratır ki anlatamam. Düşünün bir sigara üretmek için bir çok fabrika çalışıyor. Bunun kutusu, plastik paketi, pamuğu, kağıdı için kullanılan yeşil alanı kesmeyi bıraksak; tütün tarlası yerine doamates biber patlıcan eksek, hem dünya atmosferi CO2 ve CO ile dolmaz aksine O2 ile dolmaya başlar hem de izmaritlerimiz toprağa karışmaz. Ha bu arada pek önemli değil ama şu da var ki kanser de olmaz kimse falan. Nasıl?

Sigarayı yasaklayın artık





















Tüm dünya tek bi ülke olamaz mıyız?


Az evvel öğrendiğim bi hint hikayesi anlatıyım hazırsanız. Bi adam varmış, hindistanda ilk defa futbol oynayan insanları görmüş ve demiş ki "Bu adamların her birine şu toplardan alın. Bunca insanın böyle basit bir şey için birbirine girmesi fikri hiç hoşuma gitmedi." 

Bu tek dünya devleti olayı da bundan pek farklı değilmiş. Eğer herkesin topu olursa rekabet ortadan kalkar. İnsan doğası olarak rekabeti seviyoruz. Ve bu rekabet farklı farklı ürünler elde etmemize sebep oluyor. Örneğin 1950lilerde Amerikalılar uzay projelerinde biraz gevşediler. Karşılığında da Ruslar sputnik denen ilk insan yapımı uyduyu yörüngeye yolladılar. Bu da karşılığında bi uzay yarışını başlattı. Bu olayın ardından gelen 20 yılda da dünya uzay biliminde çok yüksek bir gelişme yaşadı. Eğer Ruslar Amerikalılarla yarışmaya kalkışmasaydı belki şu zamana kadar ay inişi veya uydularımız olmayacaktı. 

Başka bi örnek olarak bilgisayar ikinci dünya savaşında düşmanın kodlarını kırmak ve hesaplama yapmak için üretildi. İnternet ise soğuk savaş yıllarında eğer ruslar bi kaç önemli noktayı vurarak iletişimi kesmek isterse buradan konuşuruz diyerek üretildi. Eğer şuan bu yazıyı okuyorsanız bu amerika ve rusyanın zamanında yaptığı it dalaşı sayesinde gerçekleşiyor. 

Bu rekabet motorumuzun yakıtı da diyebiliriz.

Böyle de bi yazının sonuna geldik eğer yazıyı beğendiyseniz yorum atabilirsiniz hepsini cevaplıyorum ;D

Ve de eğer blogumu beğendiyseniz sağ alttaki çan şekline telefonunuzdan (bilgisayara bildirim gelsin diyorsanız bilgisayardan da olur) tıklayarak abone olabilirsiniz.

Eğer böyle yazıları seviyorsanız size şu yazımı kesssssinlikle tavsiye ederim çok emek harcamış araştırma yapmıştım.

Link: Gelecekte olabilecek 9 efsane şey (bi de bu yazının sonunda verdiğim öneri yazı da çok efsane.. ben yazdım diye diyorum HARİKAYIM)

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

  1. Sayın fare ufkum iki katına çıktı tişikirrleeerr

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır