Agalara Geldik

Takip Edin

AgalarSokakta #3: İzmir



By  Unknown     19:44:00    Etiketler:,,,,,,,, 

Merhaba agalar, geçen hafta cumadan (yani 14 temmuzdan) beridir aganız Izmir'de tatil yapıyor. Seferihisar ilçesinin Sığacık mahallesinde küçük bi yazlığa kurulduk. Sığacık gerçekten çok güzel bi yer ama izmir'in aşırı dışında kalıyor. 

Sığacıktan Izmir'in merkezine gitmek için yaklaşık 1,5 saatlik otobüs yolculuğu yapmanız gerekiyor. Sanırım sığacığın tek kötü yanı bu. Hayır 1,5 saat çok mu fazla derseniz değil ama yolda giderken izleyebileceğiniz manzara falan da bulunmuyor. 

Tek gördügünüz şey Izmir'in dağları ve orada açan çiçekler. Bi de at-inek falan..

(Bu arada telefonumda büyük i harfi olmuyor o yüzden Izmir yazıyorum sonra laf olmasın aga) 


Fotoğrafları sırasıyla ekleyemedim o yüzden sıralama olmadan tek tek açıklayayım. Üstteki fotoğrafı Sığacık'ın meşhur halk plajı Büyük Akkum civarında çektim. 

Suyun rengine bakar mısınız ne kadar berrak yav harika

Ancak şöyle bir şey var ki Büyük Akkum kumsalı biraz pis, dalgalar hiç bi engel olmadan oraya sürüklüyor yosunu kumu ve kahverengi odunumsu bir şeyleri (ne olduklarını bile bilmiyorum Allah affetsin)

Büyük Akkum'un hemen 200 metre yukarısında ise Küçük Akkum ve Mukka Beach var. Ikisi de çok temiz ve dalgalardan uzaktalar

Ama ikisi de paralı :(

Gitmiyom o yüzden...



Burası da Sığacık'ın tepeden çekilmiş bir görüntüsü. Fotoğrafın tam ortasındaki turuncu binaları görüyorsunuz ya hani, onun hemen deniz kıyısında belli olmayan küçük bi kale var, Sığacık kalesi orası da. Şimdilerde içerisinde bir sürü minik evler var ve çok güzel bi yer.

(Aşagıda bi yerlerde kale içini çektiğim fotoğraflar var)



Burası bu blogun diğer yazarlarından olan iki senelik arkadaşım Elif'le buluşunca gittiğimiz Izmir Fuarı. Fuar ilçenin adı mı yoksa başka bir şey mi bilmiyorum ama çok da önemli değil :D

 yalnız fotoğraf efsane değil mi yav

 ben çektim ;)


Burada da Elifle izban bekliyorduk.

 Hehhh yeri gelmişken Izmir'de izban ve metrolara binmek için önüne gelen metro kapısındaki düğmeye basman gerekiyormuş. Görünce şok oldum bizde yok öyle bir şey 

Istanbulluları ağlatan teknoloji
 (düğmeli metro)



Büyük Akkum plajı burası işte, şezlonglar 5 tl ve arkadaki Salasch cafe'nin wifi şifresi: neyapıcankii

Wifi şifresini soruyoruz neyapıcankii diyor :(

 internete girecem kii

( edit: şuan cidden kendi esprime güldüm keşke bunu adama deseydim yav puff)



Izmir fuarının kuğulu parkı


Sığacık Kalesinin içindeki evlerden bi tanesi



Bu da Izmir'i gezerken gördüğüm fayton, hep faytona binmek istemişimdir ama kısmet değilmiş..



Burası da sığacık kalesinin içerisi. Alttaki iki diğer fotoğrafı da aynı şekilde kale içinde çektim.

Şu fotoğrafı çok seviyorum ya yakında instagramıma falan atarım (Bu arada reklamlar instagram: brotheusx)

"Dallarımı koparma, beni yerimden ayırma"


Burdan geçmişim belli 




Bir de bu fotoğrafı çok seviyorum. Sanırım kafenin ismi olan La'dude Art Türkçe'de sanat depoları anlamına geliyor. Ama emin değilim.


Izmir Kordon'da çektim sanırım ama yine emin değilim. Isimler çok yabancı yav Bornova olsun Buca olsun Kordon olsun ne gerek var böyle şeylere. 


Burası da Fuarın girişindeki yürüme yolu. 


Son olarak yorumumu soracak olursanız izmir çok güzel bir şehir ama sadece tatil ve gezme amaçlı bir güzelliği var. Onun dışında hem ulaşımı kötü hem de pahalı bir şehir. Istanbulda 1 lira vererek minibüsle kilometrelerce yol gidebilecekken izmirde 2 lira veriyorsun. Izmir Kart tarifeleri de aynı şekilde daha pahalı. Ayrıca metro gelis saatleri arasında sanırım 10 dakika kadar bir süre var. Istanbulda ise 4-5 dakikada bir geliyor metrolar

Ama istanbuldan daha geniş ve ferah bir yer olduğunu inkar edemem. Daha yeşillik ve renkli bir şehir, yüksek gökdelenleri ve kalabalik caddeleri pek yok. Hele ki Sığacık harika bi yer. 

Herkese tavsiye ederim gelip gezin tozun, denize falan girin. 

Bir yazının daha sonuna geldik. Blogumu beğendiyseniz sağ alttaki çan şeklinden abone olabilir böylece yeni yazı geldiğinde mobil veya masaüstü bildirimi alabilirsiniz. 

Kendinize cici bakın

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

  1. iyi tatiller agacım. Hakettin güzel bir tatili umarım gerçekten iyi vakit geçiriyosundur. Seviyoruz seni <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok teşekkürler ya okuyunca bir mutluluk geldi şöyle alttan alttan ❤❤❤

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır