Agalara Geldik

Takip Edin

Agasal #11: Blogu Bi' Havalandırdım Çok Isındı



By  İkram     03:26:00    Etiketler:,,,,,,,,, 


Yeni yıla girdiğimizden beri - hatta spesifik konuşmak gerekirse 19 Aralıktan beridir bloga yazı eklemiyorum. Kasten ekleyemiyorum demedim çünkü yazasım gelmemişti hiç, halbuki son üç aydır patır patır yazı yazıyordum. Ne olduysa aniden dedim ufak bir ara vereyim çok ısınmasın makine, hararet yapar sonra. O gün bu gündür saldım galiba yazı işlerini.


Size derslerime odaklanmaktan dolayı yazı yazamıyorum demek isterdim. İnanın bunu çok isterdim ama ders çalışmaya iki gün önce başladım. Bu geçtiğimiz 17 gün sadece oturdum sandalyeye ve dizi izledim. Ne birileriyle buluşuyorum, ne derslere tam anlamıyla gidiyorum, ne de blogumu güncel tutacak şekilde yazılar ekliyorum. Galiba ufaktan bir ruhani yorgunluk ve stres içerisindeyim. 

Geçtiğimiz Agasal yazısında (Agasal #10) Almanya'da üniversite okumak istediğimi ve bunun için bir sınava girmem gerektiğini söylemiştim eğer hatırlarsanız. Bu konuda iyi ve kötü haberlerim var. İlk olarak iyi haberlerden başlayayım. Almanya beni okuluna kabul etmek için diyor ki ya bankada paran olacak (8000 euro) ya da sana finansal yardımda bulunacak bir garantör olacak. İşte bu konuya çözüm buldum. Geçtiğimiz günlerde bir aile tanıdığımız ile zoraki buluşma yapmam gerekmişti. Gitmeyi hiç ama hiç istemiyordum. Lakin kadere bak kadere... Bu adam epey zenginmiş ve yurt dışı eğitim projeleri yapıyormuş. Her ne kadar adamın çalıştığı şirket Alman üniversiteleri için geçerli değilse bile adamı bir şekilde bana yardımcı olmaya ikna ettim. 

Verdiği sözü tutarsa eğer -ki bana ufak tefek şartlar koştu, burada açıklarsam bu ne saçma bi şart dersiniz. Onun için anlamlı ama dünyanın geri kalanı için anlamsız bir şart- Almanya'da yaşayan bir arkadaşından bana garantör olmasını isteyecekmiş. Eğer o arkadaşı kabul etmezse kendisi olmaya çalışacakmış. Eğer o da olamazsa artık benim Almanya'da tanıdığım bir kaç maddi durumu ideal seviyede olan insanlar var, onlara sorarım diye düşünüyorum. Sonuç olarak en zor kısımlardan birisine yüzde seksen ihtimalle çözüm buldum diyelim. 

Kötü haber ise şu ki benim artık çalışma hevesim pek kalmadı. Eğer sınavı geçemezsem de gidip paşalar gibi hazırlık okurum diyorum kendi kendime. Ne bu rahatlık İkram kendine gel azıcık ya. 

Bu arada ikinci bir iyi haberim olduğunu hatırladım. Yaklaşık 79 Dolar kazandım sadece bir siteye üye olup, anket ve yarışmalara katılarak. Her katılana 5 dolar veriyorlardı ve geri kalan şeyleri siz yaparak paranızı arttırıyordunuz. En az 25 dolar olunca parayı çekmenize izin veriyorlar. Ve ben şu an 79 dolara kadar çıkarttım. Uzun bir süre hesabım onaylanmadığı için sizinle paylaşmadım. Ama şu an hesabım onaylandı ve parayı istediğim zaman çekebiliyorum. 

Eğer siz de şansınızı zorlayıp yaparım ben diyorsanız sitenin ismini vereyim. Öncelikle google play veya ios store'dan Berminal yazıp ilk çıkan uygulamayı indirin. Sonra 100 Coin alabilmeniz için şu kodu girin : 98b91bc4

Bu sayede 100 Coin ile başlarsınız, 5 dolar ediyor bu coinler piyasada. Uygulama içindeki Quizleri yani küçük testleri çözerek de 2'şer coin kazanırsınız. Ayrıca uygulamanın içindeki her gün tekrarlanan yarışmayı en iyi tahminde bulunan yüzde ellilik kesime 22 Coin veriliyor. Ve bu 22 Coini kazandığını paylaş kısmına tıklayarak 80 Coin'e çevirebiliyorsunuz. Gerçekten paylaşmanız gerekmiyor, Whatsappla paylaş deyip geri çıkın, ben öyle yapıyorum. Paylaştığımı düşüp 80 Coin veriyor :D 

Ek olarak bir de her gün eklenen 10 yazıyı +1 'leyerek 10 coin de kazanabiliyorsunuz. 25 Dolar yapana kadar kullanın sonra verin ibanınızı yollasınlar :) Adamlar zaten reklamlarla deli gibi paralar kazanıyorlar, size verdikleri 25 dolar onlara hiçbir şey gibi geliyor. 

Şuraya da bir ekran görüntüsü koyayım güvenilir olduğunu kanıtlamak için sonra konuya döneceğim. 






Bunun dışında hayatımda inişli çıkışlı bir dönemdeyim. Bir an önce bu senenin bitmesini istiyorum. Daha yeni girdik gerçi ama hiç güzel bir başlangıç yapamadım seneye. Bu arada Almanya için iki kötü haberim daha olduğunu şimdi fark ediyorum. Birincisi çok trajik komik ama Lise diplomamı kaybetmişim, salak olduğum için yapıyorum öyle şeyler.

İkincisi de ben normalde yeşil pasaportlu birisiyim ve sanırım öğrenci olabilmek için bir de bordo pasaport çıkartmam gerekecekmiş. En azından Fransa'da böyle oluyormuş. Almanya'da nasıl olur bilemiyorum ama işin yoksa git uğraş pasaport çıkartmakla..

Ohoo daha hem üniversitenin istediği noter onaylı belgeler var hem de öğrenci vizesi için konsolosluğa götürmem gereken 10-15 belge var. Yoruldum şimdiden ya. Mart ayından başlasam toplamaya, acaba temmuza kada yetiştirebilir miyim çok merak ediyorum.


Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır