Agalara Geldik

Takip Edin

Harry Potter Hakkında Çok Bilinmeyen 9 Ayrıntı



By  İkram     03:43:00    Etiketler:,,,,,, 

Eğer bu yazıyı okuyorsanız siz de muhtemelen Harry Potter evreninde çocukluğunu geçirmiş, Harry Potter dünyası ile içli dışlı büyümüşsünüzdür. Bu yüzden; bir çoğumuzun hayatında, kitapları ve filmleri ile iz bırakmış olan Harry Potter serisi hakkında bilmediğimiz ufak detayları paylaştığım ve çok eğlenerek yazdığım bu yazıyı seveceğinizi umuyorum. Haber siteleri lafı çok uzatmadan o ilginç küçük detayları vermeye başlıyorum :)




 1- Ölüm yadigarları'nda öğrendiğimiz üzere Horcrux'lar insanlarda kötü değişimler ortaya çıkartmaktadırlar. Kıskançlık, nefret ve delilik gibi bazı etkilerini Slytherin'in kolyesini taşıyan Ron'da görmüştük. İşte buna bağlı olarak söylenen bir teori de bize diyor ki Harry Potter’ın teyzesi ve eniştesi Dursley’ler, zamanla delirmiş ve kötüleşmişlerdir çünkü Horcrux’lar insanı delirtir. Ve Harry de bir horcrux’tur.

2- Bir diğer -yazar J. K. Rowling tarafından da doğrulanan teori- seçilmiş tek kişinin Harry olmadığıdır. İkinci seçilmiş kişi Neville Longbottom’dır. Bütün kehanetleri uyuşmaktadır, temmuz sonunda doğması, ailesinin yoldaşlıktan olması vs vs, Harry ölseydi Voldemort’u Neville durduracaktı yani.

 3- J. K. Rowling'in anlattığı üzere gelecekte Harry’nin oğlu Albus ve Draco’nun oğlu Scorpius arkadaş olurlar ve zaman sayacını kullanarak Üç Büyücü turnuvasında ölen Cedric’i kurtarırlar. Fakat bunu yaparak geleceği değiştirirler. Gelecekteki bu ufak değişim bir kelebek etkisi yaratır. Cedric turnuvayı kaybetmenin verdiği utançla ileride içine kapanık ve karanlık birisi olmaya başlar. Büyük savaş başladığında ölüm yiyenlere katılır. Ve savaş sırasında Neville’i öldürür. Neville öldüğü için de Nagini ölmez, bu da Voldemort’un ölmemesi ile sonuçlanır. Bu yüzden Albus ve Scorpius, Cedric’in ölmesine izin vermek zorunda kalır.

4- Harry ve Rowling aynı doğum gününü paylaşırlar. İkisi de Temmuzun 31'inde doğmuşlardır. Çok sevimli bir detay benim fikrime göre :)

5- Dumbledore eşcinseldir ve zamanında Grindelwald'a aşık olmuştur. Ayrıca Nagini (Voldemort'un pitonu) aslında yılan olarak kalmak üzerine lanetlenmiş bir insandır. Nagini'yi filmlerde ilk ve son olarak Grindelwald'ın suçları filminde görmüştük. İzlemediyseniz hemen izleyin derim. Hayal kırıklığına uğratmayan bir filmdi benim için.

6- Kimse Dumbledore'un asasının - mürver asanın- neyden yapıldığını bilmemektedir. Rowling bir söyleşide kendisi de en çok korktuğu soru olarak bunu belirtmiştir. Mürver Asa ölümün kendisi tarafından insanlara verildiğine inanılan bir asadır. Bu yüzden başka bir eşi olmaması ile beraber en güçlü asa olarak bilinir.


7-  Dumbledore'un böcürt'ü (yani korkularının şekline giren yaratık) kız kardeşi Ariana'nın cesedidir. Kız kardeşini koruyamadığı için hep vicdan azabı çekmiştir

8- Ölüm yadigarlarının sahibi olan üç kardeş, aynı zamanda tüm Harry Potter serisinde de eş değerleri olan karakterlerdir. Hatırlatmak adına Peverell kardeşler hikayeye göre bir gün aşılması çok zor bir nehri aşmak için büyülerini kullanmışlar. Ama aslında bu noktada ölmeleri gerektiği ve ölümü atlattıkları için ölüm bunlara sinir olmuş ve onların karşısına çıkarak bu yaptığınız karşısında hayrete düştüm, benden istediğiniz bir şeyi size vereceğim demiştir. Büyük kardeş herkesten güçlü bir asa, ortanca kardeş ölüleri diriltme gücü, küçük kardeş ise her şeyden -ölümden bile- saklanmasına yardım edebilecek bir pelerin istemiştir. Sonuç olarak Büyük kardeşin asa'sı herkes tarafından duyulmuş ve çok geçmeden ölümüne sebep olmuştur. Ortanca kardeş ise ölen karısını diriltmiştir ama karısının eskisi gibi olmadığını her geçen gün görüp üzüntüsü ile intihar etmiştir. Ancak küçük kardeş yıllar boyu ölümden bile saklanmıştır. Zamanı geldiğinde ise kitapta da yazdığı kelimelerle anlatmak gerekirse, ölümü eski bir dost gibi karşılamıştır.

Bu hikayede Güç düşkünü karakter olarak Voldemortu, büyük kardeş rolüne koyabiliriz. Ölen birisinin arkasından yas tutan kardeş ise tam olarak Snape ile uyum sağlamaktadır. Ölümü eski bir dost gibi kucaklayan kardeş ise Harry olacaktır. Ölüm yadigarlarında bilerek öldürülmeye gitmesi de buna örnek olarak gösterilebilir.

Her ne kadar bu bir hayran teorisi olsa da Rowling bu teoriyi çok beğendiğini twitter üzerinden açıklamıştır. Bazıları da Dumbledore'un ölüm olduğunu savunmaktadır. Ne de olsa görünmezlik pelerini ile saklanan Harry'yi görebilmekteydi.

9- Dumbledore arzular aynasında ne görmüştü hep merak ederdim. Yine Grindelwald'ın suçları isimli filmde aydınlığa kavuşan bir detayda bu konu olmuştu. Dumbledore kendisini ve Grindelwald'ı görmektedir

İnternette bu gibi konular hakkında onlarca hatta yabancı kaynaklarda yüzlerce farklı fikir bulabilirsiniz. Ancak bunlar benim en çok sevdiğim ufak detaylardı. Eğer yazı ilgi çekerse belki daha detaylı ikinci bir yazı yazabilirim. Kanalıma abone olmayı unutmayın demek isterdim ama malesef öyle bi imkan yok 😂😂

İlginizi çeken veya eklemek istediğiniz maddeleri yorumlarda yazabilirsiniz.

Günün sorusu: Harry Potter dünyası ile nasıl tanıştınız ve bu dünyayı size bu kadar önemli kılan şey nedir, yorumlarda anlatın da biraz sohbet edelim

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

1 yorum:

  1. Yazıyı o kadar beğendim ki kaç defa okuduğumu bilemiyorum. Hepsini bilmeme rağmen okudum da okudum. Aynı şekilde soruya da çok çok uzun düşündüm ve bir cevap hazırlamaya çalıştım ama o kadar çok nedeni var ki Harry Potter'ın Neden değerli olduğu hakkında, hepsini ben bile sıralayamam. Öncelikle çok çok hoşuma giden ve sanırım en fazla değeri olan nedeni ile başlıyım. Hayatımdan bir şeyler bulabilmek çok kolay. En çok da küçükken benden nefret eden ve zorbam olan en gözde çocuk. Bana yapmadığı kalmamıştı ama ne hikmetse çocuğu ve arkadaşlarını çok seviyorlardı. Sanırım bu yüzden hiç affedemedim James'i. Bir de Harry'nin o dünyasına bakıp "Benim mektubum nerede?" diye sorgulayarak çevirdiğim o sayfalar... Onlar benim için her şeyden değerlidir.

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır