Agalara Geldik

Takip Edin

Gerçeklikten Kaçmak İçin Geleceği Kullanmak



By  İkram     12:33:00    Etiketler:,, 


Planlara sahip olmak her zaman çok önemlidir. Gelecek planı yapmak sizi bu güne bağlayan, bu gününüzü kıymetli kılan en önemli şeylerden birisidir. Plansız programsız giden hayat bir rüzgara kapılmış yaprak misali oradan oraya savrulur. Bu durumun da kulağa hoş gelen bir yanı yok diyemem tabi. İnsanın doğası gereği bilinmezliğe olan bu merak/ilgi bazen beni düşündürüyor. Hayatı planladığım gibi yaşamaktansa rüzgarın beni götürdüğü yerde yaşamak daha mı güzel olurdu?



Yakın gelecek ve uzak gelecek planları çok farklıdır. Yakın gelecek planları hayatınızda o anki isteklerinizden oluşur. Yorgun veya stresliyseniz bir tatil planı veya mutlu ve enerjikseniz bir seyahat planı bu yakın gelecek planlarından sayılabilir. İşe girmek, iş kurmak, yabancı dil veya müzik aleti öğrenmek gibi daha farklı aktiviteleri de yakın gelecek planlarından sayabiliriz. Ancak uzak gelecek planları biraz daha karmaşıktır. Çoğu insan uzun vadede yaptığı planları gerçekleştirememektedir. Bunun başlıca sebebi bu planların aslında birer hayal olmasıdır. Kırsal alana yerleşmek veya farklı bir ülkede yaşamak gibi planları bu kategoriye koyabiliriz. Bu tür hayaller aslında insanın şimdiki zamandan kaçmak için geleceği kullanmasından başka bir şey değildir. İçinde bulunduğu şehri veya iş ortamını sevmeyen insanın uzun vadede en büyük planı bu ortamdan kaçıp sevdiği ve sevildiği başka bir ortama yerleşmektir. Ancak insanlar acıya alışan hayvanlardır, bu yüzden bahsini ettiğimiz uzun vadeli planlar yavaş yavaş hayal olmaya başlar. Artık yapmış olmamız veya yapamamış olmamız bizim için çok bir fark teşkil etmemektedir.

Konfor alanımıza alıştık mı artık böyle bir riski alıp her şeye en baştan başlamaktansa, canımız sıkıldığı zamanlarda bu en büyük planımızı gözlerimizin önüne getirip bulunduğumuz zamandan uzaklaşmak için kullanırız. Belki aradan yıllar geçer ama o plan bizi hep çevik tutar. Benim için bu plan okulumun bitişinin ardından yerleşebileceğim sakin bir kasaba hayatıdır. Bir ev ve bir arabam olsun, işime gidip geleyim. Kalan boş zamanlarımda varsa deniz, gölet, akarsu, orman gibi doğa ile iç içe bulunabileceğim bir yerde kafamı dinleyeyim isterdim. Umarım bu uzun vadede aklımda olan plan eskiyip bir hayal olmadan gerçekleşebilir.

Sizin varsa bu gibi planlarınız veya hayalleriniz yorum kısmında bunları benimle ve diğer okurlarla paylaşabilirsiniz. Kendinize iyi bakın

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır