Agalara Geldik

Takip Edin

Motivasyonu Arttırabilmenin 5 Yolu



By  İkram     16:55:00    Etiketler:,, 




Merhaba, bu bir misafir yazıdır. Yazar hakkında detaylı bilgileri sayfanın sonunda bulabilirsiniz. Ramazan Bey'e yazdığı yazı ve anlayışı için teşekkür ediyorum. İyi okumalar :)

Evet, kabul ediyorum hepimiz yeri geldiğinde yapmamız gereken işlerden kaytardık. Hani YouTube da saçma sapan videoların altında şöyle yorumlar vardır ya; Yahu, ben en son integral videosu izliyordum ne ara geldim buraya?? Yer yer hepimiz isteksiz olduk, motivasyonumuzu ve yaratıcılığımızı kaybettik. Belki blog yazma konusunda belki kitap hiç fark etmez. Peki, bu kararsızlığımızı yenmenin oturup saatlerce tam odak çalışmanın bir yolu yok mu? Ehm varsa lütfen bana da söyleyin... Şakayı bir kenara bırakacak olursak var. "Peki, madem var nedir bunlar?" dediğinizi duyar gibiyim. Gelin birlikte üzerinde tartışalım.



Yaratıcılığımızı ve Motivasyonumuzu Arttırabilmemiz için 5 Yol



1) Not Defteri Taşı


Elinin altında ister dijital ister nesnel bir not almaya yarayacak nesne olsun. Her an kayda geçecek ve size yeni bir fikir sunacak şeyler gerçekleşebilir. J. K. Rowling de Harry Potter'i bir trende yazıp. Kendini tren yolculuğu yaparken kendini dünyanın en zengin insanları arasında buldu.


2) Yeni Bir Şarkı Dinle


Şarkı burada metafor. Ne yaptığın hiç fark etmez, hemen bir değişiklik yap ancak bu değişiklik daha önce hiç yapmadığın bir şey olsun. Araştırmalar da gösteriyor ki beyin, yeni tecrübeler elde ederken zaman çok daha yavaş ve verimli geçiyormuş hissine kapılır. Üstüne bir de  Yeni şeyler, yeni fikirleri doğurur. Tam anlamıyla yaratıcılığı arttırmanın harika bir yolu.


3) Odadaki En Zeki İnsan Sen İsen Yanlış Odadasın


Eğer bir insan başarılı olmak ve belki de içinde bulunduğu durumun üstüne çıkmak istiyorsa, önce etrafını değiştirmeli ;çünkü insan değişime başladığı andan itibaren çevresi tarafından tuhaf görülmeye başlanacak belki de dışlanacaktır. Oysa önce çevresini değiştirse zaten çevresine uyum sağlamak için dahi olsa değişmeye başlayacaktır. Hayır demeyi öğrenin, her insan sizin dostunuz olamaz, olmamalı.


4) 1 2 3 Tıp


Yarın sabah başlarım, bu öğlen kesin başlarım, hava güzel akşama başlarım, yarın sabah başlarım... Bu döngü hiç şaşmaz. Eğer bir plan yaptıysan ve sonucu hep bu şekilde bir döngüye giriyorsa sana verebileceğim en güzel tavsiye: "1 2 3 Tıp" Evet, bir işi yapman, hemen yapman gerekiyorsa oturduğun yerde saymaya başla 1 2 3 ve hemen o işi yapmaya koyul. İnsan beyni zekidir ama aynı zamanda oldukça salaktır. Ödül sistemiyle çalışır, kendini sürekli dopaminle çılgınlar gibi şımartmak ister. Bu küçük oyun beynimize 1'den 3e kadar saymanın bir sınav olduğunu ve bunu yapmasının ona ödül olduğu şeklinde geri döneceğini söyler. Beyin de hemencecik inanır. Mutlaka izlenmesi gereken Kore dizileri gibi bir liste buldun ve yer imlerine kaydettin. Bırakın diziyi izlemeyi daha oturup listeyi bile adam akıllı incelemedin. Hemen bu oyunu oynamaya başlıyorsun. 1 2 3 tıp hemen o yer imini açıp listeyi inceledin, notunu tuttun ve sildin. İnan bana küçük işlerin bittikçe, büyük işlerin sanki çok da büyük olmadığını fark edeceksin ve üzerinden sanki koskocaman bir öküz kalkacak.


5)  Bir Şeyleri Bitir


Çalışma programları yaparken dolu dolu bir liste yaparız. Oldukça özgüven yüklüyüzdür ancak hiçbir zaman bu işler yaparken eğlenceli gelmez. Artık ne sen aynı motivasyona sahipsin ne de sanki yaptıkların çok da yapılası işler değil gibidirler. Bunu çözmek için sana şunu söyleyebilirim ki; O işi küçük parçalara böl ve her birini bitirilmesi gereken ayrı bir iş gibi düşün. Hazırlaman gereken kocaman bir proje olabilir. İzlemen gereken onlarca bölüm dizi olabilir ya da çalışman gereken yabancı bir dil olabilir. 4 saat çalış gibi değil de şu başlıkları bitir gibi bir program yapmalısın. Programında her bir başlık bir madde olmalı. Yavaş yavaş ilerlediğinde dahi bir şeyler başarmış olacaksın. Bu psikolojik olay, aslında beyin ile alakalı. Bir şeyleri başarmanın verdiği haz sizleri motive ederken yeni bir şeyi bitirmeye teşvik edecektir. Çalışırken yaratıcı kalmak ve motive olabilmek adına verebileceğim tavsiyeler bunlardı. Eğer istersen sen de yorum alanında yaratıcı kalmak için neler yaptığını yaz, belki bir kişinin hayatını değiştirirsin hiç belli olmaz. 

Yazar hakkında: 

 Adım Ramazan Doğan. Umutvadi.com sitesinin kurucusuyum. Boş zamanlarımda bir şeyler karalamasını seviyorum. Sevdiğim bloglardan biri olan agalarageldik.blogspot.com'da ben de bir şeyler karalamak istediğim için Misafir Yazar oldum. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Yorumlarda geri dönüşünüzü bekliyorum.  


Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır