Agalara Geldik

Takip Edin

Yeni Başlayan Blogger'ların Sık Yaşadığı 10 Sorun



By  Unknown     13:30:00    Etiketler:,,,,, 

Merhaba Agalarım. Blog sahibi olmak artık herkesin beş dakikada -bedavaya- yapabileceği bir olay. Ancak düzgün bir bloga sahip olmak istiyorsanız blogu açmaktan fazlasını yapmanız gerekmektedir. Bu yazıda emektar blogger kardeşlerimin çektiği başlıca sıkıntıları konu aldım. Lafı çok uzatmadan konuya giriyorum. Bloggerların en sık yaşadığı problemler aşağıdaki listedekilerdir. Bugün bu sorunların kaynaklarını ve/veya çözümlerini tartışalım; hiç olmadı beraber dert yanalım istiyorum.

Blogger Sık Yaşanan Problemler:
  • Tema bulmak ve düzenlemek
  • Bloga yazacak konu bulmak
  • Sık aralıklarla yazı yazmak
  • Blogumu kimse okumuyor diyerek pes etmek
  • Bloga yazılan yazının daha çok okunmasını sağlamak
  • Gündelik hayat ile Blogger hayatını oturtamamak
  • Kendi türüne uygun diğer Bloggerları bulmak
  • Sürekliliği olan okuyucu kitlesi kazanmak
  • Blogu Google aramasında ilk sıralara yerleştirmek
  • Adsense'e kayıt olmaya çalışmak

"Bloguma güzel bir tema bulamıyorum."

Blogger hesabı açan bir kişinin ilk olarak yapması gereken şey Blog'unu kendi görsel zevkine göre şekillendirip, kişisel web sayfasının iskeletini oluşturmaktır. Unutmayalım bir ziyaretçiyi Blog'ta tutan ilk şey görsellik, ikinci şey içeriktir. Bu yüzden bir Blogger kullanıcısı, sırf istediği gibi düzgün bir tema bulamadığı için sinir krizi geçirebilir. (Bkz: ben)

Son zamanlarda değişik temalar da çıkmış olmasına rağmen size "Responsive" temaları öneririm. Nedenini ben de tam olarak bilmiyorum (sanırım mobil uyumlu oluyor Responsive'ler) ama benim başlangıçtaki Blogger kullanıcılarına önerme sebebim uzun zamandır bir ton kişi tarafından kullanılıyor olduğu için herhangi bir sorununuz olduğu zaman, gerek Türkçe gerekse yabancı dillerde bir sürü kaynak bulabilecek olmanız.

Tema seçiminden sonra uzun bir temizlik zamanı geliyor. Temizlikten kastım seçtiğiniz temada bulunan yabancı kelimeler ve temayı yapan kişinin aralara sıkıştırdığı kendi reklamlarını silmek. Eğer HTML hakkında hiçbir fikriniz yoksa bu gerçekten zor ve uğraştırıcı bir dönem ama çok da dert etmeyin biraz uğraşınca yavaş yavaş kavramaya başlıyorsunuz.

"Bloğuma ne yazmalıyım? Bloğuma yazacak konu bulamıyorum."

Bloğunuzun iskeletini tema seçerek ve temayı düzenleyerek tamamladınız. Şimdi sırada ikinci aşama yani iskeletin yanına etleri yerleştirme var. Unutmayın iskelete yerleştireceğiniz etler kesinlikle sizin tarafınızdan yazılmış olmalı.Sağ böbreği A bloğundan, sol gözü B sitesinden olursa o iskelet ayakta duramaz. Bunu sadece emek hırsızlığı kötü bir şey diye demiyorum. Aynı zamanda Google'ın blogunuzu en gerilere atmasına yol açan bir davranış olduğu için de diyorum.

Özetle çalmayın, kendiniz olun. Kendinizi yansıtın. Başkalarının kelimeleri ile değil, kendi kelimelerinizle yazılar yazın.

"Bloguma ne sıklıkla yazmalıyım? Blogumu çok güncelleyemiyorum."

Bu ne yalan söyleyeyim benim de sık sık başıma gelen bir durum. Bazı aylar hiç yazı yazasım gelmiyorken bazı aylar her hafta yazı yazıyorum. Siz bana bakmayın ve düzenli bir plan kurun. Yazınızı yazıp bu yazıyı iki gün sonrasına planlayın. Ertesi gün bir yazı daha yazıp bunu son planlanan yazıdan iki gün sonrasına planlayın. Blogger'ın yayınları planlama özelliğini kesinlikle kullanın çünkü düzenli aralıklarla paylaşılan yazılar hem Google'ın çok sevdiği bir davranış, hem de kullanıcıların daha iyi takip edebilecekleri bir arayüz oluşmasını sağlıyor.

"Blogumu neden kimse okumuyor? Blogger'da nasıl tık arttırılır?"


Yeni açılmış bir bloğun Google'dan günlük alacağı ziyaretçi sayısı 5 ile 20 arasında gidip gelecektir. Ama günde 20 tık almak çok çok üst düzey bir yeni blogtur diyebilirim. Genelde iki üç ay boyunca yazdıklarınızın reklamını yapmazsanız en fazla 10-15 tık alırsınız. Daha sonra Google sizi harcadığınız efora göre sıralamaya ekliyor. Örneğin ilk açtığınız bir blogun ismini Google'da aratırsanız yüksek ihtimal bulamayacaksınızdır. Anca Sitenizinİsmi.blogger.com yazıp aratırsanız sitenizi bulabileceksiniz. Daha sonraları birkaç yazınız Google tarafından üst sıralara yükselmeye başlayacak ve sitenizin Google gözündeki değeri artacaktır. Ancak Blog işi gerçekten çok emek isteyen bir iş. Çoğu blogger iki aydan sonra bir daha yazmamak üzere Blogger'ı terkediyor. Sebebi ise kimsenin yazdıklarını okumadığı düşüncesi oluyor genelde.

"Blogumu nasıl tanıtabilirim? Blog yazılarımın daha çok okunmasını nasıl sağlarım?"


Blogger hesabı açıp kendinizi daha kolay bir şekilde tanıtmak istiyorsanız sosyal medyaları iyi kullanmanız gerekmekte. Eğer sık kullandığınız bir sosyal medya hesabınız varsa bu hesapta ara sıra blogunuzun reklamını yapabilirsiniz. Google+ hesabınızı bloggerlar ile ilgili topluluklara ekleyip burada paylaşılan yazıları okuyup yorum atarsanız, yazının sahibi kesin olmasa da yüzde doksan dokuz sizin blogunuza uğrayıp iade-i ziyaret yapacaktır. Bunun dışında diğer bloggerlara misafir yazarlık yaparak back link alabilirsiniz. Backlink denilen şey benim bildiğim kadarıyla başka sitelerde blogunuzun linkinin ne kadar fazla olmasıyla alakalı bir şey. Bu sayı ne kadsr artarsa blogunuz o kadar Google tarafından sevilir. 

Mantığı şu: Google'a göre ne kadar çok internet sitesi sizden bahseder ve link verirse siz o kadar güvenilir kaynaksınız.

Benim blogum da misafir yazarları kabul eden bloglar arasında bulunuyor. Diğer bloglar gibi sadece bir ana konu üzerine (Teknoloji, bilim, kültür, gezi vs) değilim. Bloguma her türlü fikir ve düşünceyi mantık çerçevesi içerisinde savunabilirsiniz. İnsanlarda farkındalık yaratabilecek veya google'da aranılabilecek konularda yazı yazarsanız eğer blogumda misafir yazarlık yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için ikramyagdiran@gmail.com eposta adresi üzerinden benimle iletişime geçebilirsiniz

"Bloguma yazı yazacak fırsat bulamıyorum."

Blog yazmal için boş vakit kullanıldığı fikrine katılmıyorum. Boş vakit bol bol var bence kendimizi kandırmayalım. Sadece yazması çok uzun ve yorucu sürdüğü için üşeniyoruz. Eğer blogger kullanmıyorsanız muhtemelen "Aga ne kadar yorucu olabilir ki abartma" diyeceksiniz. Size şöyle söyleyeyim bu yazıyı sanırım iki üç gündür bitiremedim. Ya karnım acıkıyor, ya canım sıkılıyor ya da arkadaşlar mesaj atıyor. Hep bir bahane bulup yazıyı kapatıyorum. 

Uzun lafın kısası boş zaman bulmaya çalışmayın. Kendinize bir zaman belirleyin. Her şeyi bırakıp bir kaç paragraf yazı yazın. Eğer çok uzun yazı yazamayacak durumdaysanız 200 300 kelimelik bir şeyler karalayıp bir kaç gün sonrasına planlarsınız. Bi gün sonra başka bir yazı yazıp onu da iki üç gün sonrasına planlar ve o hafta istediğiniz gibi yatarsınız. Sadece bir gün harcayıp 4 adet 500 kelimelik yazı yazsanız, bu yazıları da haftada iki adet olarak planlarsanız 2 hafta boyunca rahat takılırsınız. Tavsiye ederim.

"Benim gibi konuları işleyen bloggerları nereden bulabilirim?"


Google+ topluluklarından az önce bahsetmiştik. Bu topluluklara gerçekten önem verin, sadece kendi reklamınız için kullanmayın. Burada paylaşılan yazıların hiç olmazsa başlıklarını okuyun. Belki sizin gibi bir başka blog bulabilir ve beraber ortak çalışmalar yapabilirsiniz.

"Okuyucularımı nasıl elimde tutabilirim?"


Okuyucuyu bir blogta tutan en önemli şeyler sırasıyla blogun iskeleti ve yapısı (dış güzellik) ve blogun içeriğidir (iç güzellik yani :d) Eğer blogun dışı yani tema gibi şeyleri ilgi çekici değilse okuyucular içeriği incelemeyeceklerdir. İçeriği inceleyen insanın bir daha blogunuza dönmesini istiyorsanız yazınızı elinizden geldiğince akıcı, anlaşılır ve faydalı yapmaya çalışın. Eğer yazınızı sıkılmadan okuyorlarsa bir daha geri dönecek olma ihtimalleri yükselir.

"Blogumu Google'da bulamıyorum. Blogumu Google aramalarında nasıl yükseltebilirim?"


Blogunuzu Google'da yükseltmeniz için blogunuzun ilk olarak belli bir yaşı olmalı. Örneğin 3 ay bu blog aktif olursa Google sizi gözünün görebileceği bir yerlere taşıyor. Örneğin Google'da aratınca eskiden 25. sayfada sizin blogunuz yazıyorken bu süre boyunca aktif olursanız ilk 5 sayfaya girmeye başlıyorsunuz. Ardından yine aktif bir şekilde bol bol yazı yazar ve bu yazıların 2000-2500 kelime içermesini sağlarsanız bu yazılar genel olarak ilk sıralara doğru yükselmeye başlıyor. 

(Ama yazdığınız 2500 kelime konudan bağımsız olmasın aman)

Google'da ilk sıralarda yer almak yeni bir blogsanız eğer oldukça zor bir hedef. Ancak Google sizi yavaş yavaş tanıdıkça diğer eski ve ölü bloglardan üst sıralara çıkartacaktır. Sadece sabır gerekiyor, bunu başarabilirsiniz. Ben size güveniyorum.


"Blogumu adsense'e nasıl kaydedebilirim?"

Bunun için de size taktik verip yol göstermek isterdim ama maalesef ki kelin ilacı yok agalarım. Ben wordego kullanıyorum memnun da değilim ama kullanıyorum işte :D

Bu yazıyı da burada sonlandırayım. Eğer yazıyı beğendiyseniz ve düşüncelerinizi paylaşmak isterseniz yorumlara beklerim :) 

***Düzenleme 26.04.2020: Bu yazıyı 2017'nin 9. ayında yazmışım. Artık Google+ toplulukları kaldırıldığı için o konu hakkındaki tavsiyelerim biraz yavan kalmış. Bunun dışında Yaklaşık bir sene önce Adsense üyeliği aldım. Bu konu hakkındaki yazımı okumak isterseniz sizi buraya tıklamaya davet ediyorum. Ama o yazıyı okumadan buraya bu yazı hakkında bir yorum atabilirsiniz tabi gönlünüz isterse :) :) Kendinize iyi bakın

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

37 yorum:

  1. Merhabalar,
    Cok faydali bir yazi olmus. Benim blogumda problemim robot.txt hatalari. Bunlari nasil giderebilecegimle ilgili bir fikriniz var mi? Google da blogumu aratinca "bu sayfada bilgi yok" diye bir sey yaziyor. Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Bu konuda çok bilgili olmamakla beraber bloghocam isimli siteyi size tavsiye edebilirim. Kendisi her türlü yardımda bulunacaktır :)

      Sil
  2. Çok faydalı teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba çok faydalı bir yazı olmuş teşekkür ederiz, ben de yeni açtığım blog konusunda sıkıntılar yaşıyorum. Başarılar dilerimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim yorumunuz için, yardımcı olabileceğim konularda yardım etmek isterim :) size de başarılar 👋

      Sil
  4. Benim gibi acemiler için faydalı bilgiler. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  5. Yemin ederim tüm sorularıma cevap oldu burası çok teşekkürler umarım en yakın zamanda herşey daha da kolaylaşır ve senden aldığım cesaretle açtığım blog hesabında rezil olmam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rezil olacak bir şey olmayacağına emin olabilirsin :) umarım beklediğinden kat kat daha iyi sonuçlar alırsın ve buraya dönüp anlatırsın hikayeni :))

      Sil
  6. benim bloğum uzun zamandır var ve malesef reklam yapamıyorum.
    https://meralkaraarslan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben 100 yazıdan sonra başvuru yaptığımda artık yetersiz içerik uyarısına takılmamaya başlamıştım belki sizde de öyle gerçekleşmiştir. Umarım kısa zamanda siz de onay alırsınız Adsenseden

      Sil
  7. Faydalı bir yazı.. Rehber olarak kullanılabilir..teşekürler

    YanıtlaSil
  8. Yazınız çok faydalı ve rahatlatıcı geldi öncelikle bunun için teşekkür etmek istiyorum ardından bazı arkadaşların blog konusunda rezil olacağını ve başarısız olacağını yorumlarda belirttiğini görüyorum onlara şunu söylemek isterim ki kimseleri veya kimseyi ne söyleyip sizin hakkınızda ne anlattığı ile ilgilenip takmayın içinizden geldiğince bu işi yapmaya devam edin elbet bir gün siz de okunacaksınızdır ama bu işi herkes beni okusun beni takip etsin diyerek aman diyeyim yapmayın çünkü bu sizin çok çabuk sıkılıp vaz geçmenizden başka bir şeye yaramaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum ve iltifatınız çok içten geldi, o yüzden asıl ben teşekkür ederim. Umarım her şey gönlünüzce olur

      Sil
  9. Yeni açtığım bloğumda hem Türkçe hem İngilizce içerik üretmeye çalışıyorum. Bulunurluk konusunda faydalı bir yazı, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir blog tarzı, benim de hep keşke böyle yapsaydım diye düşünmeme sebep olan fikirlerden. Umarım başarılı olursunuz rica ederim :)

      Sil
  10. Merhaba,
    Yeni başlayan biri olarak oldukça faydalandım yazınızdan. Hemen diğer yazıyı da tıklayarak okumaya devam ediyorum :)
    Güncelleme yapmış olmanız çok güzel

    YanıtlaSil
  11. Yeni baslayanlardanim ben de. Destek için sizinteknoloji.com u ziyaret edebilirsinizz

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Ben blog için wordpress kullanıyorum. Nasıl sence öneriyor musun? Daha 3 gün oldu da😁 İlk yazımı dün paylaştım. Dilerseniz uğrayabilirsiniz https://dogruolsa.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  14. Ben blog için wordpress kullanıyorum. Nasıl sence öneriyor musun? Daha 3 gün oldu da😁 İlk yazımı dün paylaştım. Dilerseniz uğrayabilirsiniz. https://dogruolsa.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  15. Merhaba verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim benim bloğuma da bakarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, son derece faydalı ve keyifli bir yazıydı. Blog sitemi önerileriniz doğrultusunda daha iyi bir yere getirmeye çalışacağım.
    https://patittin.com'dan yazılarıma bakıp öneri sunarsanız çok memnun olurum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Selamlar, hemen hemen hepsini bildiğim şeyleri tek yazıda toplamışsınız, çok faydalı olmuş teşekkür ederiz. Blog açmak isteyen arkadaşlar... Bunu okuyorsanız açmalısınız. Boş vakit değil, insanın kendisiyle vakit geçirmesini sağlayan bir aktivite blog yazmak. Tekrardan teşekkürler, faydalı bir yazı olmuş. Destek olmak amacıyla yorum yazmak istedim.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Henüz birkaç saat oldu bloğunu açalı ve çok faydalı, anlaşılır dilde insanlara kendinize göre bildiklerinizi aktarmışsınız. Çok teşekkür ederim. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Umarım her şey istediğiniz gibi gider

      Sil
  20. Yazınız gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş. Aklımdaki sorulara yanıt olduğunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  21. bende yeni blog açtım amacım insanların ekmek bulamadığı bu günlerde gerek işten çıkarılanlara emekçilere gerekse kendisine dünyayı dar eden eşlerine hukuk bilgisi olmadıgı için bişey yapamayan kadınlar vs.gibi mağdur insanları aydınlatmaktı.yazınızı okumasaydım yazdıklarım insanlara ulaşmıyor diye bırakırdım muhtemelen.tesekkür ederim faydalı bilgiler için..

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Blogger'a yeni başlamış biri olarak yazınızı çok faydalı buldum. İsterseniz dizi, film ve animeler ile ilgili yazdığım blogumu da ziyaret edebilirsiniz.(✿◡‿◡) https://dizifilmanimeoneriyorum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  24. Öncellikle yazınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler. Ben hala yeniyim. Umarım bu yoğun blok ağında kendime bir yer bulabilirim 🤗

    YanıtlaSil
  25. Günlerdir aradığım sorulara cevap veren bir blogger'a denk geldiğim için mutluyum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Bende çok yeniyim umarım hepimizin istediği gibi olur

    YanıtlaSil
  27. Merhaba faydalı ve samimi bir yazı olmuş teşekkür ederiz emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır