Agalara Geldik

Takip Edin

Mutlu Olmak İsteyenlere



By  Unknown     16:21:00    Etiketler:,,,,, 

Son zamanlarda özellikle gençlerde yaygın birer melankoli akımı var.  Hormonal denge, aşk, ev ve benzeri sorunlar üst üste bindikçe çoğu zaman odada yalnız başına duygusal şarkı dinleme ihtiyacı duyabiliyoruz. Ve bir yerden sonra artık mutlu olmak istiyorum diyoruz. Peki neden mutlu olamıyoruz. Elimizde çoğu insandan fazla imkanımız var. İnternetimiz, evimiz, suyumuz, elektriğimiz var. Peki ne eksik?



Ben söyleyeyim eksik olan tek şey bakış açısı. Mutlu olmak için yapabileceğiniz ilk şey bakış açınızı değiştirmektir.

Olaylara bakış açınız o olaya olan tepkinizi ve bu tepkinizin sonucunu direkt olarak etkiler. Örneğin sınavdan düşük bir not aldığınızda iki farklı bakış açısı ile tepki verebilirsiniz. Birincisi: bu sınavdan düşük not aldığım için sonraki sınava daha çok çalışmalıyım. İkincisi: Bu notu değil ben AKUT bile kurtaramaz, bu sene de kaldık.

İkinci seçim biraz dıştan söylenilen "umrumda değil aga" tavrı olsa da içten içe mutsuzluk yaratan bir durumdur. Ancak bunu seçmeyip birinci şıkkı seçmeniz, ileriki sınavı kazanmanızı sağlayıp sizi motive etmeye, yani dolaylı yoldan mutlu etmeye yeter.

Mutluluğa giden diğer bir yol ise küçük şeylere şükran duymaktan geçer. Her zaman her şeye sahip olmak zorunda olmadığınızı görmelisiniz. Her zaman güzel veya yakışıklı olmak zorunda değilsiniz. Her zaman yüksek not almak zorunda değilsiniz. İnsan olduğunuzu ve hata yapabileceğinizi kabul edip sorunlu bir dünyada yaşadığımızın farkına varmalısınız. Unutmayın sorunlu bir dünyada sorunsuz bir hayat süremezsiniz.

Hem ayriyeten şunu da unutmayın ki öleceksiniz. Geçen yazdığım hiçbir şeyin anlamı yok isimli yazıda da bahsettiğim gibi her şeyin bir sonu var. Bu yüzden kafanıza takmayın. Olur öyle.

Sonuncu vereceğim öneri ise diğer insanları kendiniz ile karşılaştırmayın. Siz sizsiniz, onlar onlar. Bu konu hakkında güzel bir alıntı okumuştum.

İnsanlar mutlu olmayı değil, diğerlerinden daha mutlu olmayı isterler. Bu yüzden hiçbir zaman tam anlamıyla mutlu olamazlar. Çünkü hep onlardan daha mutlu insanlar mevcuttur. (Charles-Louis de Montesquieu)

Çoğumuz aslında sahip olduklarımıza değil de başkalarının sahip oldukları şeylere odaklanıyoruz. Böylelikle mutlu olmanın yollarını arayıp duruyoruz. Ama soruyorum size. Mutlu ne demek? Neye göre kime göre mutlu olmak istiyoruz? Bir ev, iş, okuyabilme imkanı, çeşitli markaları giyebilme imkanı ve güzel dostluklara sahip olmak mutlu olmaya yetmez mi?

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

  1. Her şey bakış açısıyla alakalı bence de ...mutlu bakalım mutluluk görelim :) çok güzel detaylara değinmis,güzel bir paylaşım yapmışsın... teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :) "mutlu" ettiniz :)

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır