Agalara Geldik

Takip Edin

Çinlilerin Bizden Çaldığı Bir Yıl ve Yarasa Çorbası Hakkında



By  İkram     04:03:00    Etiketler:,,,,,,, 



Gerçekten Çin devletine özel bir yazı yazmanın zamanı geldi. Alınan gücenen her şeyden - bunların başında sağlıklı yarasalardan ve Jackie Chan'den- şimdiden özür diliyorum. Ancak söyler misiniz en son ne zaman huzur içinde birilerine sarıldık, birileri ile buluştuk. Evimize misafir çağıramaz, otobüste direkten tutunamaz olduk. Bütün bunların başlıca sebebi ise daha önce hiç gitmediğimiz bir ülkenin, daha önce hiç duymadığımız bir şehrinde bulunan, daha önce haberimizin bile olmadığı bir hayvan pazarında adını sanını bilmediğimiz bir çekik gözlü vatandaşın hastalıklı bir yarasayı yemesi..

Şimdi olaya bu açıdan bakarsak kimseyi suçlayamayız zannımca. Ne o Çinli vatandaşı zevksiz yemek tercihleri yüzünden suçlayabiliriz ne de o yarasaya virüsü nerden ve hangi sebeple kaptın diye sorabiliriz. O yüzden ben bu olaya bakış açımı biraz değiştiriyorum. Kimsenin damak tadını yargılayacak değilim, hatta bunu yapmaya en az hakkı olan insanlardanım. Benim de çok afedersiniz zamanında depresyondayken soğumuş kahvemi yudumladığımda ağzıma gelen ölü meyve sineğini tükürüp kahvemi içmeye devam ettiğim zamanlarım oldu. Ancak bu anlattığım hikayede ahkam kesebileceğim hiçbir nokta yok mu derseniz tabi ki var. 

Bu virüsü ilk kapan insanın yarasa çorbası içtiğine dair büyük bir inanış bulunmakta. Bana kalırsa tamamen kolpa ama halkın arasında farklı görülüp linçlenmek istemediğim için onlara katılıp bu  inanıştaki iğrenç bir noktaya parmak basacağım. Bu çorbayı içen ve yapan kişi çorbayı kaynatmamış bile. Buna inanabiliyor musunuz. Virüs'ün çıkış sebebi düşünülenin aksine kötü yemek tercihleri olan bir Çin vatandaşı değil; aynı zamanda, berbat bir yemek kültürü olan VE nasıl yemek yapılacağını bilmeyen bir  Çin vatandaşı.

Bu durumu düşünmek bile iliklerinize kadar öfke dolmanıza sebep olmuyor mu ya gerçekten. Benim şuan vücudum titriyor çünkü ben de bu bahsettiğim tespiti yazıya başladıktan sonra yaptım. Hiç bir şekilde planlı değil tamamen doğaçlama gelişen bu olayı internette yapmış olduğum oldukça kısa (yaklaşık 20 saniye süren) araştırmamın sonucunda  keşfettim. Yapılan araştırmalar virüsün farklı "canlı" hücreler içerisinde bile 100 derecedeki kaynar suya bırakıldığında yaşayamadığını gösteriyor. 

Bu olayın şimdiye kadar dünya basınında olmasa bile en azından bir kere bile olsa popüler olmayan bir televizyon kanalının, çok da reyting almayan bir gece programında konuşulması gerekirdi diye düşünüyorum. Tabi belki de konuşulmuştur, bakmak lazım kimsenin de günahını almayalım. Yarasalardan sonra gece programcılarından da özür diliyorum bu noktada, biraz ayıp etmiş olabilirim.

Peki Çin devletinin korona virüsü konusunda yaptığı yanlış neydi diye düşünürsek çoğu insanın ilk diyeceği şey sınırlarını kapatmamaları olacaktır. Ben bu noktada başka bir şey daha eklemek istiyorum. Çin başlı başına insan kaynayan bir ülke, ekonomik açıdan da gelişmiş bir merkez haline geliyor. Sınırlarını kapatmaması gayet normal bir şey gerçekçi ve kapitalist bakacak olursak. Ancak Çin sadece sınırlarını kapatmamakla yetinmedi, aynı zamanda işler ciddileşinceye kadar bilgileri gizli tuttu, virüsten bahseden gazetecileri hapse attı, Wuhan da dahil olmak üzere bana kalırsa salgının yayılmasına izin verdi. Ben bunun sebebini şu olarak görüyorum. Eğer ki zamanında sınırlarını kapatmış olsaydı şu anda sadece tek bir ülke, bilemedin üç beş ülke hastalığa sahip olacaktı. Onlar da bir sene içerisinde atlatacaktı. Ancak bu ekonomilerine çok ciddi bir darbe vuracaktı. Kapatmadılar sınırları, herkese yayıldı virüs. Böylece herkes gol yemiş oldu ve sayılar sıfırlandı. 

Bana kalırsa sırf bu yüzden bile Çin'in dünya ekonomisine büyük miktarda bir para ödemesi, tazminat vermesi gerekmekteyken bir de başka bir iddia var. İddianın kaynağı komplo teoriciler ve Donald Trump. Onlara göre virüs bilinçli olarak insanlar tarafından geliştirilmiş ve yayılmış. Yayılma sebebini de üç farklı kategoriye koyan iddia sahipleri diyor ki, virüsü ya Çin devleti kasten yaydı, ya yanlışlıkla yayıldı ya da dışarıdan birisi (ajan) Çin devletini zora sokmak için içeri sızıp da yaydı. 

Virüsün bilinçli olarak biyolojik silah üreten bir laboratuvardan çıktığı iddiası eğer kanıtlanırsa; ABD ve Avrupa başta gelmek üzere birçok ülke Çin'den yüklü bir miktarda tazminat alacaktır. Çin o parayı karşılayabilir mi derseniz evet bir kaç yıl boyunca devamlı olarak ödenir ve elbet bir gün borcu kapanır. Benim asıl merak ettiğim Çin'in bizden çalmış olduğu gençliğimizin baharını nasıl ödeyeceği.. Zannediyorum ki bu borç bir ömür süresince kapanması oldukça zor bir borç.. 

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır