Agalara Geldik

Takip Edin

Blog Yazmanın Faydaları ve Neden Blog Yazmalıyız?



By  İkram     14:29:00    Etiketler:,,, 



"Blog Yazan Kendine Yazar"
Hani bir söz vardır ya, ‘’İyilik yapan kendine yapar.’’ diye. Ben de bu sözden esinlenerek blog yazan kendisine yazar sözünü uyarladım. Ama gerçekten de insanların kendisine yapabilecekleri en önemli iyiliklerden birisinin blog yazmak olduğunu düşünmekteyim.


Blog yazmanın çok önemli ve faydalı bir faaliyet olduğuna inanıyorum. Ben şahsen çok uzun olmayan bir zamanda yaklaşık 2 aylık bir süreden beri bloğumda (https://fatihpinarca.blogspot.com/) eğitim öğretim ve kişisel gelişimle ilgili okuduklarımı, okuduklarımdan edindiğim birikimlerimi paylaşmaktayım.
Yazılarımın insanlara ne kadar ilginç geldiğini bilemem. Ben yine de kendi perspektifimden birikimlerimi paylaşmaya devam edeceğim. Blog yazılarımın başkalarına faydası olmasa da  bana birden fazla faydası oldu. Bu faydalardan aklıma gelenleri sıralamaya gayret göstereceğim:
  • On parmak klavye kullanmayı öğrendim. Daha önceden yaklaşık 20 yıllık öğretmenlik hayatımda yazılarımı iki parmağımla yazmaya çalışmaktaydım. Bu durum benim için büyük zaman kaybı idi. Blog yazmaya karar verdikten sonra iki parmağımla yazı yazmanın zor olacağını düşünerek internetten indirdiğim 10 parmak klavye programı ile çalışarak iki ay gibi kısa bir zamanda 10 parmak klavye kullanmayı öğrendim.

  • Beynim daha üretken bir hale geldi. Blog yazmadan önce monoton bir yaşantım vardı ve günlerim neredeyse aynı şekilde geçip gitmekteydi. Blog yazmaya karar verdikten sonra yaşantıma bir renk geldi. Zihnimin sürekli çalıştığını düşünüyorum. Çünkü her olayı yazılacak bir konu olarak değerlendiriyorum.

  • Yaşantıma bir dinamizm ve mutluluk geldi. Blog yazmaya karar vermeden önce ciddi bir uğraşım olmadığı için günlerimi boşu boşuna geçirmekteydim. Bu da çeşitli konularda karamsar düşünmeme sebep olmaktaydı. Şimdi ise yazma işi ile uğraştığımdan karamsar düşünceler zihnimi meşgul edemez oldu.

  • Araştırmacı bir kişiliğe kavuştum. Yazma faaliyetleri sürekli olarak bir şeyler araştırmak için beni güdülemektedir. Bu sayede kendi kendimi motive etmeye başladım.

  • Maddi anlamda ciddi paralar kazandım. Bu maddenin gerçek olmasını isterdim ancak şu ana kadar böyle bir şey olmadı. Belki ilerleyen zamanlarda böyle bir imkana kavuşabilirim. Blog yazarak para kazanan insanların olduğunu okuyorum. Fakat bu aşamaya ne zaman gelebilirim? Bu konuda bir fikrim yok.

  • Gençlere olan ümidim arttı. Blog yazmaya başladıktan sonra blog yazan insanlarım bloglarını incelemeye başladım. 18-19 yaşlarında gençlerin blog kurarak yazı yazmakta olduklarını görünce neden daha önceden blog yazmaya başlamadım diye hem kendime çok kızdım hem de gençlerimizin birikimlerinden dolayı gençlerimize hayranlığım arttı. Genç yaşta blog yazarak birikimlerini insanlara aktaran kişilerden birisi de http://agalarageldik.blogspot.com isimli bloğun sahibi İkram isimli delikanlıdır. Daha 19 yaşında bir üniversite öğrencisi olmasına rağmen böyle bir çalışma içine girmesi beni kendisine hayran bıraktı. ( Çok teşekkür ederim iltifatınız için :) )
Yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı blog yazmanın çok faydalı olduğuna inanıyorum. Gençler başta olmak üzere birikimlerine güvenen her vatandaşımızın blog yazmasını tavsiye ediyorum. Bu sebeple tekrar vurgulamak istiyorum ki, blog yazan kendine yazar.

Bu yazı bir misafir yazıdır. Yazıyı beğendiyseniz ve yazarın diğer yazılarını görmek isterseniz fatihpinarca.blogspot.com adresine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Peki ya siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Şahsen blog yazmanın beni sorumluluk alma, araştırma yapma ve yazı yazma konusunda çok geliştirdiğini düşünüyorum. Peki ya blog yazmak sizi nasıl ve ne konuda geliştirdi? Bu konudaki deneyimlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz :)

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

1 yorum:

  1. Blog yazmak insanların yazma becerisini de çok geliştirmektedir. Daha önceden çok fazla dikkat etmediğim dil bilgisi ve yazım kurallarına çok dikkat etmeye başladım.

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır