Agalara Geldik

Takip Edin

"Bloguma Yazacak Konu Bulamıyorum" Diyenlere 5 Öneri



By  İkram     12:00:00    Etiketler:,,,,,, 


Blog yazmak bazen gerçekten çok zor bir etkinlik olabiliyor. Blogunuzu güncel tutmanız gerektiğinin farkında olup da bloga yazacak bir konu bulamamak doğal olarak insanı çok rahatsız eden bir durum. İşte tam olarak bugün bu yazıyı "Bloguma ne yazabilirim" diye düşünen arkadaşlar için yazıyorum.



Bloga yazacak içerik bulamamak birkaç farklı sebepten dolayı olabilir. Örneğin son zamanlarda çok fazla yazı yazdığınız fakat çok etkileşim alamadığınız için motivasyonunuzu kaybetmiş olabilirsiniz. Ya da hayatınızın temposundan dolayı bloga yazılabilecek konuları tam olarak kestiremiyor olabilirsiniz.


Veyahut da belki hayatınız çok monotonlaştığı için aklınıza yeni ve özgün içerik konuları gelmiyor olabilir. Bütün bunlara tek kalıcı çözüm kendinize biraz zaman ayırmanız olacaktır. Tabi bu zamanı ayırırken kısa kısa yazılar yazabilir ve bu sayede blogunuzun güncel kalmasını sağlayabilirsiniz.

İşte Bloggerlar'a; hakkında yazı yazılabilecek bir kaç içerik konusu ve örnek içerikler...

1- Dizi, film, kitap tavsiyeleri verin


Dizi tavsiyeleri her zaman tutmayabilir. Ancak haklarında çok arama yapıldığı su götürmez bir gerçektir. Özellikle bazı popüler dizilerin hayran kitlelerini sosyal medya üzerinden çok rahat çekebilirsiniz. Tabi bu yazılarda uygulayacağınız pazarlama yöntemleri çok önemli. Örneğin Game of Thrones hakkında yazdığınız bir yazıyı "Dizi Önerisi: Game of Thrones" adı altında paylaşırsanız çoğu kişi zaten önerdiğiniz diziyi ve yazının konusunu anlamıştır. Böylelikle pek de bir cazibesi kalmaz. Ancak eğer bu yazıyı benim de geçenlerde yaptığım gibi "Game of Thrones'a Hikayesini Veren Gerçek Savaşlar" şeklinde başlık koyarsanız bir çok kişi; merakını gidermek veya öylesine göz gezdirmek için olsa bile tıklayacaktır.

2- Bir yer hakkındaki görüşlerinizi ve tecrübelerinizi anlatın

İnsanlar çoğu zaman adı duyulan bir yere gitmeden önce oranın nerede olduğunu bulmak, nasıl bir yer olduğunu görmek veya oradaki atmosfer hakkında bilgi almak için mekanın ismini İnternet'te aratır. Bunu ben de yapıyorum, arkadaşlarımda. Bu yüzden diyebilirim ki tanınmış yerler hakkında ufak çaplı bir yazı yazabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse önceden yazdığım "Türk Alman Kitabevi ve Kafe'si" temalı yazımı gösterebilirim.

Yazıya bir de arkadaşımla çekildiğimiz fotoğrafımızı koydum. Bu da okurlarımın herhangi bir İnternet sitesi okumadıklarının, aksine bir kişisel blog okuduklarının farkına varmaları içindi.  Siz de böyle şeyler yaparak hem kendinize ve okurlarınıza daha sıcak bir ortam oluşturabilir, hem de blogunuzu güncel tutabilirsiniz.

3- Misafir yazarlık ilanı verebilirsiniz

Misafir yazarlık iki tarafa da faydası olan bir eylemdir. Misafir yazarın yazısı, blog sahibinin bir yazı için de olsa tembellik etmesine olanak sağlar. Eğer benim gibi maksimum 3-4 günde bir yazı paylaşmaya çalışıyorsanız bu süre çok kısa olacaktır. Ama eğer haftada bir yazı paylaşıyorsanız işiniz oldukça rahatlayabilir.

"Tamam misafir yazarlık konusunda blog sahibinin çıkarını anladık, ama yazan kişinin çıkarı ne?" diyenleri duyar gibiyim. Kısaca açıklamak gerekirse o Blog'da verilen link sayesinde kendisine belirli bir trafik çektiği gibi, aynı zamanda Google tarafından da bir değer kazanır. Google'ın algoritmasına göre eğer bir sitenin ismi diğer websitelerde de geçiyorsa, bu site güvenilir bir kaynaktır. Güvenilir olması demek arama sonuçlarında daha yukarılarda yer edinebilmesi demektir. Bu yüzden yeni blog açan yazarların başka bloglarda da adını duyurabilmesi büyümesinde çok önemlidir.

Bu konuyu, benim de misafir yazarlık kabul ettiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Eğer blogumda bir yazınızın olmasını ve yazının içinde sizin blogunuzun reklamı da yapılmasını isterseniz şu linkteki bilgilendirmeyi okuyabilirsiniz --> Misafir Yazarlık

Daha önceki misafir yazısını okumak isterseniz ise şu linke tıklayabilirsiniz. Yazı sahibinin blogu da oldukça iyidir, tavsiye ederim :) --> Blog Yazmanın Faydaları (Fatih Pınar)


 İçerik bulamayan ilk Blogger


4- Güncel Konuları Tartışabilirsiniz

Son zamanlarda sosyal medya üzerinden çok tartışılan konular hakkında yazılar paylaşabilir, bu sayede kısa vadede de olsa ziyaretçi çekebilirsiniz. Her yazınızda uzun vadede ziyaretçi çekmeye çalışmanız gerekmemektedir. Bazen kısa vadede gelen ziyaretçileriniz, uzun vadeli okuyuculara dönüşebilmektedirler. Yani siz bir ay sonra kimsenin aklına gelmeyecek bir konu hakkında yazsanız bile, bir bakmışsınız sizi sıkı takip edecek bir insan kazanmışsınız. Bunların hepsi olabilecek şeyler. 

Örneğin gişe rekorları kıran Müslüm filmi hakkında bir yazı yazılabilirdi. Veya Ahmet Kural'ın eşi Sıla'ya şiddet uygulaması da ele alınabilirdi. Gelecekte olacak temalardan örnek vermem gerekirse siyasi seçimler gelince bu konu hakkında bir yazı yazılabilir. Yalnız unutmayın, insanları provoke etmek hiçbir zaman iyi bir şey değildir. Kısa vadede üç beş yorum almak için, ülkedeki ayrışmayı desteklemek gibi yanlış bir yola hizmet etmemeliyiz diye düşünüyorum. 

Mesela yazdığım "siyasi" sayılabilecek bir yazı olan Kutuplaşan Türkiye ve Atatürk Düşmanlığı yazısında, her ne kadar siyasi bir şey savunmamış olsam da siyasi düşmanlığı tetikleyebilecek bir konuyu ele aldım. Ancak böyle bir şeyi ele alırken insanların birleşmesi gerektiğini savundum. Siz de bana kalırsa bu şekilde bir yol izleyebilirsiniz. Ayrışmış insanlardan okur çekmek ve yorum almak çok kolaydır, ancak insanlarda bir iz bırakmak ve gelecekte ufak da olsa değişikliklere sebep olmak çok zordur. Umarım vurgulamak istediğim konuyu anlamışsınızdır. 

5- Fikirlerinizi yayabilirsiniz

Blog yazmanın veya genel olarak bir yerde paylaşımlarda bulunup yüzlerce insanın sizi okumasını sağlamanın en güzel yanı, düşüncelerinizi insanlara çok daha kolay bir şekilde ulaştırabilmektir sanırım. Sizde veya yaşadığınız çevrede, herkesin göremediği problemlere parmak basmanız sayesinde bu tür davranışların azalmasında rol oynayabilirsiniz. İnsanlara kendi kabullendiğiniz doğrularınızı anlatabilir, gelen tepkiler sayesinde de inandığınız değerlerin ne kadar haklı veya ne kadar haksız olduğunu görebilirsiniz. 

Kendi doğrularınızı yaymak demek sizin insanları yanlışa yönlendirebileceğiniz veya dünyayı iyiye çevirebileceğiniz demek değildir. Çoğu zaman sadece gördüğünüz bir yanlışa parmak basmanız, okuyanların zihninde çok çok derinlerde bir etkileşime geçer. Bundan sonra bir yerde o yanlışı duyar ya da görürse, istemsiz bir şekilde olaya sizin bakış açınızla da bakar. Eğer haklı bir noktanız varsa bu kişi de bu olayın daha çok kişiye ulaşmasına sebep olacaktır. Dünya bu şekilde değişir ve medeniyet bu şekilde güçlenir. Örnek vermek gerekirse ben "Herkes Birden Sigarayı Bırakırsa Dünyada Ne Değişir " adlı yazımda da bunu yapmaya çalıştım. 

Umarım "Bloguma ne hakkında yazabilirim" diyenlere ufak tefek de olsa bir fikir verebilmişimdir. Bir sonraki yazılarda tekrar görüşmek üzere  (umarım) 

Yorumlarınızı eksik etmeyin ve sağlıcakla kalın 

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

10 yorum:

  1. Bu genç yaşta bu kadar düzgün cümlelerle, güzel konular hakkında yazabiliyor olman çok güzel bir şey bence. Öncelikle bu açıdan tebrik ederim. Kendi adıma yazmak için pek sıkıntı çekiyorum diyemem. Başlarda genel olarak edebi değeri olan şeyler yazıyordum; ama son bir iki yıldır hayatımdaki iniş çıkışlar nedeniyle daha özel yazılara kaydım. Bloglarımız bir yandan arkadaşlarımız da çünkü. İçimizi döküp rahatlıyoruz :) Yine de şiirlere, öykülere, denemelere geri dönsem daha keyifli olacak sanırım. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok çok teşekkür ederim. Blogunuzu dün biraz inceledim ve 2014'ten bu yana yazdığınızı gördüğümde çok kıskandım açıkçası. Önceleri her ay 10'a yakın yazı yazıyormuşsunuz ama 2017-2018 arasında ayda bir yazı yazmaya başlamışsınız. Bu konuda biraz içim burkulmadı değil :) Umarım daha sık yazılar yazmaya başlarsınız çünkü takip ettiğim bloglardansınız artık :)

      Sil
    2. Sorma. Bir de ahkam keserdim 'Ben asla bloğumu boşlamayacağım! Onu yalnız bırakanlardan olmayacağım!' Ne demişler, büyük lokma ye büyük söz söyleme. Sıkıntılı zamanları çok şükür büyük ölçüde atlattım ve yazmayı gerçekten seviyorum. Umarım eskiden olduğu gibi yazabilirim. Teşvik edici sözlerin için teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Rica ederim ne demek :)

      Sil
  2. Çok güzel tavsiyeler teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş, ben gezip gördüğüm yerleri anlatacağım da göz gezdirdim alacagım tuyolar:)))

    YanıtlaSil
  4. Çok yararlı bir çalışma olmuş elininze sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır