Agalara Geldik

Takip Edin

Karantinada Kendinizi Geliştirmeniz İçin 7 Harika Yol!



By  İkram     12:00:00    Etiketler: 


Global olarak çok büyük bir olayı atlatırken çoğumuz yatağımızda uzanıp Netflix izlemeye başladık. Yapacak pek bir şey bulamayınca doğal olarak her günümüz bir önceki gün ile aynı oldu. Eminim bugün bu yazıyı okuyan en az iki kişi hangi gün olduğunu sorarsam telefondan kontrol edip de cevap verecektir. Şahsen ben günlerdir pazartesideyim. Geçen ayın pazartesisi ama bu ayın değil.

Durum bu şekilde olunca dedim ki neden  "Karantinada kendimi nasıl geliştirebilirim" temalı bir yazı yazmıyorum? Umarım bu yazıyı okuduktan sonra bir çok kişinin hayatında yeni bir sayfa açılır ve yine umuyorum ki herkes sahip olduğu bu boş zamanları doldurabilecekleri bir uğraş bulabilir. Lafı çok dolandırmadan başlıyorum o halde. İşte karşınızda karantina günlerinde kendinizi geliştirebileceğiniz 7 uğraş.

7- Kendi Bullet Journalinizi oluşturun

Journaling kelimesini hiç istemeden de kullanmak zorundayım çünkü journaling denilen olay ile bizim yaptığımız günlükler arasında dağlar kadar fark bulunuyor. Bullet journal'ler tamamen estetik ve göze hitap kaygısı güdülerek yapılır ve içinde senin düşüncelerinden ziyade iç dünyanı ve hayal gücünü bulundurur. Her gün tutulmasa da önemli olaylar olduğunda, sizi kıpır kıpır eden bir takım yeni şeyler gerçekleştiğinde bu günlüğe o olaydan bir cümleyi, bir fişi veya bileti, bir fotoğrafı veya stickerı yapıştırabilirsiniz.

Bu hobi aslında çok nadir olarak yapılıyor çünkü aşırı derecede zorlayıcı bir hobi. Fakat yakın zamanda yapmayı en çok istediğim hobilerden bir tanesi. Şahsen düşüncesi bile garip bir haz veriyor. 

Eğer boş bir ajandanız varsa ve nasıl değerlendireceğinizi bilmiyorsanız, bu konu hakkında size 10 farklı fikir verdiğim yazıyı bu bağlantıdan okuyabilirsiniz. 

6- Yemek yapmasını öğrenin

Yemek yapmak aslına bakarsanız herkesin öğrenmesi gereken bir beceri. Kimse ben beceremem deyip bu olaydan sıvışamaz çünkü sağlıklı bir yaşam için yemek yemeye ihtiyacınız var, ancak her zaman yemeğinizi dışarıdan söyleme fırsatınız olmayabilir. Ya da sizin için sofra hazırlayan birileri her zaman olmayabilir. 

O yüzden neden bugün canınızın istediği bir tatlıyı, yemeği, hamur işini Google'da aratıp nasıl yapıldığını öğrenmiyorsunuz? Hem karnınızı doyurun hem de kendinize yeni bir hobi edinin. İnanın bana sevmediğiniz yemekler bile kendiniz yaptığınızda oldukça lezzetli oluyor. Bu da damak tadınızın size "Emeğe saygı" deme şekli bir nevi.

5- Kendi kitaplığınızı oluşturun


Hobi edinmek demişken kitap okumayı atlamak istemedim. Çoğumuzun evinde muhtemelen ya önceden aldığı ama okumadığı, ya da ev halkından birinin okumuş olduğu ve artık kitaplıkta yaşlanan kitapları bulunuyordur. Neden kendimize kitaplık raflarında ayrı bir bölüm ayırıp okumak istediğimiz kitapları bu rafa dizmiyoruz?

Karantina boşluğu kendimizi kültürel ve entelektüel açıdan doldurabileceğimiz en iyi zaman dilimlerinden birisi. Bu süre zarfında klasik kitaplar okuyamıyorsak bile klasikleşmiş türden filmler de izleyebiliriz. Şahsen kaliteli olduğu müddetçe film izlemenin kitap okumak kadar önemli olduğunu savunan biriyim. Her okuduğun kitapta bir başkasının gözlerinden hayatı görür, onun yaşantısını yaşarsınız. Film izlediğiniz zaman da başka yaşamları görür ve o yaşamlardan ders çıkarabilirsiniz. Bu yüzden eğer kitap okuyamıyorsanız, anlamlı ve kaliteli filmler izleyerek de kendinizi geliştirebilirsiniz.




4- Bitki bakımında kendinizi geliştirin


Bu yazı biraz Sims oyununa dönecek gibi ancak bu önerimde çok ciddiyim. Evde bulunan her bir yeşillik insanın bir nebze de olsa rahatlamasını sağlıyor. Bu yüzden odanızda, salonunuzda, varsa balkonunuzda veya terasınızda birbirinden güzel bitkiler yetiştirebilirsiniz. 

Şahsen benim bir sarmaşığım, bir aloe vera'm ve iki tane cinsini bilmediğim bitkim var. Aloe Vera ile arada bir maske yaparım belki diyerek almıştım ama kıyamıyorum yapraklarını kesmeye :( Gereksiz bir bağ oluştu aramızda minnoşum benim.

Eğer yazın çok güneş alan geniş alanım var diyorsanız o halde biber, soğan veya domates gibi sebzeler de ekebilirsiniz. (Domates meyve imiş aslında bilimsel olarak ama konumuz bu değil şu an) 


3- Kodlama dilleri öğrenin 
(Html, Java vb gibi)


Eğer yazılım alanında ufacık da olsa bir ilginiz varsa kesinlikle tavsiye ederim. Kodlama düşündüğünüz kadar karmaşık ya da zor değil. İnanın bana çünkü ben de o kadar zor olduğunu düşünüyordum. Ama son zamanlarda Mimo isimli bir uygulama ve bir kaç tane youtube tutorial videoları sayesinde kendimi epey geliştirdim. Sadece üç günde bir websitesi yaparken kullanılabilecek basit HTML kodlarını öğrendim, bu kodlara stil vermeye yarayan CSS yazma konusunu bitirdim. Şimdi ise bir web sitesindeki interaktif eklentileri yapmayı, yani Javascript yazılımını öğreniyorum. Hatta bu yazıdaki görselliği de kodları kurcalayarak ben yaptım :d Fotoğrafların kenarlarını kıvırdım, bitkileri yuvarlağa aldım, bullet journal fotoğrafının parlaklığını azalttım, karantina fotoğrafının boyutunu sayfaya göre genişlettim.. Bunları 3 günde yapabilecek kadar öğrendim. Siz de yapabilirsiniz, konuşma öğrenmek gibi tam olarak..

Eğer günü gününe çalışırsanız muhtemelen 1 haftada basit bir websitesi yazabilecek kadar yazılım bilginiz olacaktır. Gözünüzde büyüttüğünüz kadar zor bir şey değil, hatta garanti veriyorum yabancı dil öğrenmekten daha kolay bir dil. 

2- Yabancı dilinizi geliştirin

Geldik yabancı dil konusuna. Yabancı dil öğrenmek hayatımızın illaki bir noktasında karşımıza çıkan ve ah ulan ben keşke şu dili konuşabilseydim şimdi şunu şunu yapardım dediğimiz bir aksiyon. Eğer bu güne kadar daha hiç keşke şu dili bilseydim demediyseniz (ve yabancı diliniz yoksa tabi ki) üzülmeyin, bir gün kesinlikle o dili bilseydim keşke diyeceksiniz. Size bunun garantisini veriyorum. 

Ve hazır boştayız, evden dışarı çıkmıyoruz. Neden dil öğrenmeye harcamayalım bu zamanımızı? Size herhangi bir kursa gitmeden yabancı dil nasıl öğrenilir temalı uzuuuunca bir yazı yazmış, tüm detayları ile yapabileceğiniz şeylerden bahsetmiştim. O yüzden tekrar aynı konuları anlatmadan size buradaki bağlantıdan ulaşabileceğiniz geçmiş yazımı tavsiye edeyim. İlginizi çekeceğine eminim :) 

1- Spor yapın, uyku düzeninizi ayarlayın, 
cildinize bakın.. 

Ramazan ayında gerçekten epey zor olsa da uyku düzeninizi oturtmak hayatınızda birçok "düzelmez artık" dediğiniz şeylerin düzelmesini sağlayabilir. Bozuk bir uyku düzeni stres, depresyon, aşırı düşünme, mutsuzluk, yorgunluk ve daha bir sürü olumsuz duygu durumlarına sebebiyet verebilir. Erken kalkmak duygusal durumunuzu artıracakken, kalkar kalkmaz içilen bir bardak su da cildinize ve metabolizmanıza fayda sağlayacaktır. 

Ayriyeten yediğiniz ve içtiğiniz her şeyin takibini bu karantina süresince takip edebilir, böylelikle kilo alma/verme hedeflerinize bu karantina döneminde bir tık daha yaklaşabilirsiniz. Evde yaptığınız antrenmanlar ile spor salonunda yaptığınız antrenmanlar arasında her ne kadar büyük farklar olsa da çoğu antrenmanın geliştirdiği kas bölümlerini evde farklı yollardan geliştirebilirsiniz. Unutmayın her şey aslında sizin elinizde. Hayatınızın ve zamanınızın kıymetini bilin ve kontrolü elinize alın. Unutmayın, L'oreal Paris'in de dediği gibi: Çünkü siz buna değersiniz !!



Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır