Agalara Geldik

Takip Edin

Buzdolabına Konulmaması Gereken 8 Besin - Misafir Yazı



By  İkram     04:53:00    Etiketler:,,, 




(Merhabalar, bu yazı bir misafir yazıdır ve yagmrdan.blogspot.com  tarafından yazılmıştır. Yazıyı okuduktan sonra sağlıklı yaşam, diyet ve benzeri konularda kısa ve öz bilgiler almak isterseniz kesinlikle blogunu incelemenizi tavsiye ederim. Çok tatlı ve samimi birisi olduğu kanaatindeyim, seveceğinize eminim ) 

Satın alınan gıdaların uygun koşullarda saklanması sağlıklı tüketim için oldukça önemli. Bazen aldığımız her yiyeceği buzdolabına koyma çabasına girişiyoruz. Oysa ki bazı besinleri buzdolabına koymak hem sağlık açısından hem de saklanma şartları açısından sakıncalar doğurabilmektedir. Peki, buzdolabına kesinlikle koymamanız gereken besinler nelerdir? 


1. Soğan!

Soğan buzdolabına konulduğu zaman yapısı bakımından nemlenecektir. Nemlenen soğan küflenmeye ve pörsümeye başlar. Yani diğer bir deyişle raf ömrü kısalır. 
 
2.Patates! 
 
Soğan gibi patates de soğuk ortamda nemlenecektir. Nemlenen patates yumuşar ve tadı değişir.

3.Domates! 
 
Domatese tadını veren olgunlaşmasıdır. Dalından koparıldığı halde olgunlaşma sürecine devam eden bir sebzedir. Buzdolabında bu süreci durdurmuş olacaksınız. 
 
4.Sarımsak! 
 
Soğan gibi sarımsak da buzdolabında küflenir. 
 
5.Muz ve ananas! 
 
Muzun ve ananasın da tadının oturması için olgunlaşmaya ihtiyacı vardır. Yine bızdolabı bu süreci durdurur. 
 
6.Bal! 
 
Gerçek bal yapısı itibariyle soğuk ortamda donar. Siz şekerlendi sanabilirsiniz. Oysaki kristalize olmuştur. Bu açıdan bal buzdolabına konulmamalıdır. 
 
7.Çikolata ve kahve! 
 
Özellikle yaz aylarında çikolata erimesin diye buzdolabına koyanlar olabilir. Ancak buzdolabına giren çikolatanın ve kahvenin tadı bozulur. Köpürmeyen kahve tadınızı kaçırmasın. 
 
8.Ekmek! 
 
Ekmeği genelde küflenmesin diye buzdolabına atarız. Oysaki tam tersi buzdolabı nemlendirebileceğinden küflenmeyi hızlandıracaktır.

Yazarın blogu olan yagmrdan.blogspot.com adresinde bunun gibi bir çok paylaşım bulabilirsiniz. Kendinize iyi bakın. Pazar günü saat onda paylaşacağım "kafamı çok kurcalayan ve hayatımda hiçbir faydasını görmediğim bilgiler" temalı yazıda görüşmek üzere :)

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

  1. Hakkımda söyledikleriniz için teşekkür ederim. :) Pandemi günleri yaşadığımız şu dönemde sağlığımızı korumak daha çok ön plana çıkmış durumda. Sağlığımız için biz ne yapabiliriz? sorusunun cevabını da bulabilecekleri bir blog oluşturdum. Herkesleri bekliyorum. Çıkın çıkın gelin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelsinler annecim faydalı bilgiler bunlar 😅

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır