Agalara Geldik

Takip Edin

21 güzel film ve kısaca konusu (part 1)



By  Unknown     12:00:00    Etiketler: 

Boş zamanımızın en önemli uğraşlarının başında film veya dizi izlemek geliyor. Kaliteli film ise ne yazık ki sadece imdb puanına bakarak bulunmuyor. Çünkü sırf ülkesinin yaptığı film diye imdb planlamasını arttırmak için milyon kere oy veren insanlar var (bkz: isim vermek istemiyorum ama brezilya)

Peki ya siz film türü ve önerileriyle adeta katalogtan seçer gibi kaliteli film bulmak ister misiniz? O zaman kemerlerinizi bağlayın uçağımız kalkıyor





Duygusal filmler


Ölü ozanlar derneğini ilk sıraya koyuyorum, pek duygusal film izlemem açıkçası bunu da okul performans ödevi icin zorla izlettirilmiştim. Ama sonlara doğru ciddi bi hüzün yaşadığımı hatırlarım. Konusu şöyle bi kaç öğrenci var ve bi öğretmen bunlara gaz veriyor olmak istediği şey olmalarını söylüyor ve film öyle devam ediyor. Gaza getiren filmlerden birisidir

(İmdb 8,0)




Onurlu bir adam filminde ise beyaz-zenci savaşının bolca görüldüğü bi zamanda orduda bulaşık yıkama ve temizlik yapmaktan başka işte zenci çalıştırılmamaktadır. Ama tüm zorluklara rağmen bizim zenci baş karakterimiz başarır ve dalgıç olur, tam her şey mükemmel film bitti sanıyoruz PATTTT bi olay oluyor ve donup kalıyoruz.. Tabi sonra bu olayla baş etme çalışmaları başlıyor ve stüdyomuzda bol miktarda duygusal anlar yaşıyoruz. Gerçekten güzel bir filmdir. Gaza gelmek isteyenler bu filme de bi bakabilirler (imdb 7,2)




The perks of being a wallflower (saksı çiçeği olmanın faydaları) psikolojik sorunları olan bi çocuğun arkadaş çevresi yapmasıyla sorunları biraz olsun düzelir gibi olur. Tam hayatım normalleşti oh oh harika dediği anda  olaylar oluyor ve arkadaşlarıyla uzaklaşıyorlar. O sırada yaşanan hüzün bile yeter bence, herkes beğenmeyebilir ama güzel bi dram filmi (imdb 8,0)






Suicide room (intihar odası) bunu da herkes izliyor çok etkileniyor günlerce etkisinde kalıyo falan diye izledim ama o kadar da etkilemedi beni olaylar.. Yani tamam çocuk bilgisayar dünyasına kapılıyor evden çıkmamaya başlıyor asosyelleşip kimseyle konuşmadan odasında takılıyor da çok gerizekalı yaa yemek niye yemiyosun oyun oynucam diye mal mısın? Olumlu eleştiri yapacak olursam oyunculuk çok etkileyiciydi güldüğünde güler ağladığında ağlarsınız kim bilir belki de erkeğim diye çok duygulanmamışımdır

 (imdb 6,9)





Maceralı ekşınlı filmler


Who am i filmi izmire giderken indirip yolda izlerken cidden hoşlandığım bi film, bu yüzden ilk sıraya koydum. Konusu hacker olan bi çocukla başlıyor ve bu çocuğun kendi gibi hacker olan arkadaşlar edinmesiyle devam ediyor. Sonra bunlar çete kurup zevk için eylemler yapıyolar ama kimseye zararları olmadığından polisler iplemiyo bunları. Daha sonra bunlar hackerların reisi olan adamla bi şeyler yaşıyorlar ters düşüyolar vee olaylar çok güzelleşiyor. Hele ki filmin sonu.... (imdb 7,6 )



Simülasyon filminiyse abim seçti diye izledim ama sonraları film güzelmiş len dedim. Filmin konusu bilgisayar savaş oyunu oyuncularından bi kaç kişiye davetiye gelir bunlar bi binaya girerler ve burda similasyon oyunu olmayacaklarını ve kazananın 1 milyon dolarlık büyük ödülü alacağını öğrenirler. Ardından simülasyon oyunu başlar ve oyundan geri dönüş yoktur.

Yanan çıkıyor aga biz de ortada sıçan oynarken bu kuralla oynardık cok haklı bi kural bence...

Filme olumsuz eleştiri de yapayım yoksa içimde kalır

ABİ NE KADAR KORKAK GÖSTERDİNİZ HERKESİ YA TAMAM ANLADIK ÖLÜM KALIM MESELESİ DE HÖHHHH YANİ KOCA KOCA ADAMLARSINIZ... AYRICA O NASIL SON LEN TÜM FİLMİ ALIP YIRT AT DAHA İYİ

(imdb 4,7 ama sonundan kaybetmiştir çünkü sonu gerçekten çok basitti)



Labirent serisi de çok güzel bi filmdir hatta bunun kitabını kitap önerileri yazımda paylaşmıştım. Bence kitap filminden beş altı kat daha güzeldi hatta filmi izlemeyip ilk kitabını okuyun bence. Bu arada hep filmi gömüyorum kitapla kıyaslama yaparken demin bunu farkettim, her ne kadar film kitaptan bin bir kat vasat olsa da güzel film.

Konusuna gelince virüs yayılan bi dünyada yeni neslin virüse bağışıklığı olduğu keşfedilir. Ve bu jenerasyon belli bi takım testlere sokulur. Bu testler onların yaşadıkları duygusal faaliyetlerin araştırılması ve ilaç yapımına etkisi gibi şeylerin tespiti için kullanılıyor. Neyse işte konuyu nasıl anlatacağımı bilemedim gidin kitabını okuyun yada filmini izleyin (imdb 6,8)



John Carter: iki dünya arasında isimli filmi Atv'de görmüş ama izleyememiştim sonra bi daha karşıma çıktı ve bakayım dedim baya hoşuma gitti. Konusu şöyle, bi adam var bu herif kazı çalışmaları yaparken bi şekilde uzaylı teknolojisi kullanarak marsa ışınlanıyor orada bi savaş hâlinde olan insanlara yardım ediyo ve onun buraya gelmesine sebep olan aletin sahibi düşmana başka bi aletle kazanma üstünlüğü veriyor sonrası işte olaylar olaylar.

Öyle göründüğüne bakmayın konuyu spoiler vermeden anlatmak ne kadar zor farkında mısınız?

Ne çektiğimi birRr ben bir Allaahhh biliyoR

(imdb 6,6)


Vay babanın şarap çanağı gibi filmler


Marslı filmiyle alakalı söylemek istediğim şey eğer kitap okumayı seven biriyseniz filmini izlemeden kesinlikle kitabını okuyun çünkü ilk önce filmi izleyince kitapta olan olayların çoğuna şaşırmıyosunuz. Labirentte falan öyle değil labirentte zaten kitaptan uçmuş adam kitap diye bir şey yok filmde. (Boş zamanlarımda labirentin kitabını över filmini gömerim) Ama marslı filmi kitabıyla baya yakın çekilmiş. Sonlara doğru farklılaşmış ama daha sonra tekrar filmiyle aynı şekilde devam edip bitiyor. Konusunu detaylı bi şekilde kitap önerisi yazımda yazmıştım ama burda da özet geçeyim sizi mi kıracam.

Bunu yazının en son halinde zorunlu bi edit olarak yazıyorum çünkü özet geçeyim deyip tüm filmi anlatmışım aferin bana

 Konusu şu şekilde nasa marsa uzay aracı yolluyo bu araçta altı kişi var ve otuz günlük malzemeleri havaları falan var. Ama görevleri altı günlük mü ne böyle sadece ek olarak verilmis bu yiyecekler falan. Neyse yaklaşan fırtına yüzünden görevi erken bitirip dünyaya dönerlerken bi astronota anten çarpıyor ve adam bayılıyor bi yere. Diğer tayfa adamı arıyorlar ama en sonunda öldü bu herhal deyip gidiyolar.

Meğer herif ölmemiş sabah uyanıp bakıyor kimse yok gidiyo otuz günlük yapılmış çadırda kendi kendine plan yapıyor. Diyo ki babababaab iyi dinle 6 kişiyiz otuz gün dayanıyoz. Ama ben bi kişiyim yani 180 gün dayanırîm. Zeka bee... İşte böyle böyle hesaplamalarla ve kendi gübresinden patates yetiştirerek (adam botanist yapar laf atmayın) hayatta kalmaya çalışıyor. Kitap da film de acayip komik tavsiye ederim

(imdb 8,1)


Lucy filmini bilmeyeniniz yoktur heralde ama konusu şöyle. Kadın yanlışlıkla çok fazla uyuşturucu alıyor ve beyni acayip çalışmaya başlıyor. Biz %10unu kullanırken o %100unu kullanıyormuş güyaaa. Ama güzel be şaka bi yana seviyorum şöyle uçarlı kaçarlı filmleri. Neyse bu karı bunu böyle yapan uyuşturucu türünün diğer paketlerini topluyor hepsini kullanıp beynini son safhasına kadar kullanıyor ve en sonunda bildiklerini gelecek nesillere aktarmanın yolunu arıyor. Bu film bunu bularak geçiyor ama bide lucy 2 filmi çekilme aşamasında (eylül 2016 için)

Lucy'nin 2. filminde neler olacağını bilmiyorum hiç bi fikrim de yok ama sizin teorileri dinlemek isterim yoruma yardırabilirsiniz..

(imdb 6,4)






Korkunçlu filmler



Sinister filmi aklıma ilk gelen film oldu çünkü bu filmi evde tekken izlemiştim ve normalde korku filmlerinden hiç ama hiç korkmasam da bunu izlerken salondan pat küt pat gibi sesler geldi bide ikindi vaktinde açmıştım filmi, akşam olduğu sırada hava aniden kararmıştı. Koşarak gidip lambayı açtım ve bildiğim duaları okudum dinimiz amin.

Ama gerçi beni korkutan filmden çok salonda duyduğum seslerdi yani beklentinizi yüksek tutmayın o kadar

He konusuna gelince adam yazar ve yazacak gerçek cinayet romanlarını bulup bunları çözmeye çalışıyor. Bu sefer cinayetin işlendiği evi satın alıyor ve orada yaşamaya başlıyorlar. Çatı katında bi kutu film buluyo ve hikaye başlıyor. Zaten ne zaman korku filmi izlesem olay aynı. Çatı katında yaşayan bi hayalet küçük kız çocuğuyla arkadaş olur. Hatta beraber çay içerler pembe bi masada. Ve dahası ne biliyo musunuz aileleri de onlarin cay partisine katılır ve şansa bakın ki hayaletin oturduğu sandalyeye oturur. Tabi bu öyle manyak bi hayalettir ki çay partisi yapacak kadar minnoştur ama üzerine oturulması onu katil eder cinnet geçirtir neyse ama bu sadece genel korku filmi klişesiydi sinisterla alakalı değil sinister daha çok fotoğraflarda yaşayan bi babil tanrısıyla alakalı ve tavsiye ederim güzel film

(imdb 6,8)


The Babadook filminin fragmanı bi tekerlemeyle başlıyordu ve çok hoştu diye izlemiştim. Sonu mutlu biten bi korku filmi olduğu için beğenmeyebilirsiniz tuhaf gelebilir ama konuyu iyi kavrayın ve tekerlemeyi iyi dinleyin. Çünkü sonunu anlamak için başını iyi bilmeniz gerek. (Felsefe yaptım) Filmin konusu şu şekilde, bi anne çocuğuna kitap okuyacaktır ama evinde hiç görmediği bi kitabı seçer. Kitabın sözleri tekerleme şeklindedir ve gittikçe saykolaşır. Tabi kadın bunu okuyunca der bu nasıl bi kitap len hemen kapatır ve yeni kitap okur bu kitabı da atar. Yine bi klişe olmuş olaydır ki kitap atsan atılmaz satsan satılmaz yaksan yakılmaz çünkü hayaletlidir. Böyle başlar konusu ve sonu bi şekilde mutlu biter.

(imdb 6,8)


Lanetli çocuk: güzel bi filmdir oyuncusu supernatural dizisinden tanıdık bi sima olduğundan izlemiştim ve beğendim. Konusu şöyle, bi kadın kocasından ayrılıp başka bi yere gider ve iş arar. Bakıcılık için bi yere gider ama bu bakıcılık yapacağı insanların çocuğu yoktur. Çocukları yıllar önce bi yangında ölmüş ama yangından sonra evde bi oyuncak hali belirir ve anne babası o oyuncak haline bakarlar. İlk başlarda aileyi deli sanmasına rağmen daha sonra oyuncağın canlı olduğuyla ilgili ciddi şüpheleri olmaya başlayacaktır. Off film siteleri gibi anlattım şuan kendimle gurur duyuyorum. Neyse izleyin sonunda aslında böyle mi olmuş diyeceksiniz

(imdb 6,0)


Mind F*ck türünden filmler


İnterstellar filmi bi zamanlar çok popülerdi gerçi hala popüler ama neyse. Filmin konusu dünyanın kaynakları tükenmek üzere olduğu için yeni gezegen arayan bilim adamlarıyla başlar. Bir gün bizim başroldeki beyfendi evde bi hayaletin(!) bıraktığı koordinatlar görür ama bu koordinatlar çok tuhaf bi şekilde evinde belirmiştir. Ve oraya gidince bi zamanlar çalıştığı nasanın iş üzerinde olduğunu farkeder. Nasa bunu görünce pilotlarıri olmasını ister ve kabul eder çünkü eskiden en iyi pilot buymus falan. Neyse bu gezeer gezer gezer ve bi sürü olay başından geçer. Bilimkurgu sevenler kesinlikle izlemeliler çok güzel bi filmdir

(imdb 8,6)




Predestination filmini arkadaşım önerdi diye izlemistim ve hiç bir şey anlamadım beynim yandi cayır cayır. İnceptiona benzetmişler. Konusunu anlatamıcam çünkü bende çözemedim neyse beyni yansın isteyen izlesin

(imdb 7,4)




Kelebek etkisi filmini geçen gece izledim. Konusu bi çocuğun babasının ve dedesinin belli bi hastalığa sahip olmasi ve belli bi yaşta istediği zaman geçmişe gidip olayları değiştirebilmesi. Tabi çocuk bunu bilmiyo ve başlıyor film. Çocuğun hastalığı yirmili yaşlarına kadar ara ara gelen hafiza kayıpları. Ve ne yaparsa yapsın bu olayları hatırlayamaması

 Yirmi yaşından sonra şans eseri o olaylara yazdığı günlükleri okuyarak tekrar gidebilmesi ile ilgili bi film. Olayları her değiştirdiğinde farklı bi paralel evrende uyanan çocuk artık geçmişi her değiştirdiğinde arkadaşlarının hayatlarının ne kadar farklı olduğunu fark etmiştir. Filmin başında olan olaylar filmin sonunda çok önemli bi etkiye sahip bu yüzden ilk 30 dakikada sıkılıp kapatmayın sonrası güzelleşiyor

(imdb 7,7)


Inception filminin konusu rüyalara giren ve insanların fikirlerini düşüncelerini çalan bi adamla başlıyor. Bu adam birinin fikirlerini çalmak icin muazzam bi ekiple muazzam bi plan kurar. Sonrasında olaylar ilginçleşir beyinler yanar

(imdb 8,8 yuh)


Seri filmler



Harry Potter filmi su katagoride bildigim en iyi film biliyonuz mu ama bence en efsosu da budur cunku ben seviyom... Neyse izlemeyen o kadar çok insan var ki bu konuda espiri yapınca anlamıyolar o yüzden konusunu anlatmaya başlıyorum. Bundan yıllar yıllar önce karanlık lord voldemort harry potter denen küçük bi çocuğun ailesini katletmiş ama annesinin saf sevgisi harry potter a bi koruma kalkanı olmuştur. Ve voldemort onu öldürmeye çalışırken başarısız olmakla beraber kendine has güçlerinin bi miktarını zaten büyücü olarak doğan harry e geçirmiş ve ölümle burun buruna gelmiştir. Bir zamanların korkulu lordu küçük bi bebek tarafından zayıf düşmüştür. Yıllar geçer bebek 12 yaşına basar daha kendi bile bu olayları bilmese de tüm sihir dünyası onun adını ve hikayesi duymuştur. O ise büyücü oldugunu 12 yaşında onu zalim amcasından alıp hogwats cadılık ve büyücülük okuluna götürmeye gelen hagrid soyleyene kadar bilmiyodur. Harry artık ailesinden kalan yüklü miktar zenginliğe ve üne kavuşmuştur ama voldemortun karanlık gücünü aldığını ve voldemortun onu öldürüp eski ününü geri kazanmaya çalışacağından habersizdir. Harika Tayfa iyi seyirler diler.

Yine mükemmel anlatmışım helal be

(imdb 7,4 ile 8,1 arası ama bence rahat 8,5/9,0 arasında olmalıydı. Ne demiş ünlü düşünür Taylor Swift: haters gonna hate hate hate hate )


Karayip korsanları serisini bilmeyeniniz yoktur heralde. Ama anlatmak boynumun borcu oldugundan anlatayım. Konusu kaptan jack sparrow etrafında döner ve tüm serinin belli bi konusu yoktur filmin başında olan olayı cözmeyle geçer ama oyunculuk, işleyiş, konu ve olay örgüsü efsane filmlerdendir. Özellikle Johnny depp in oyunculuğu icin bile izlenebilir. 2017 de ölü adamlar masal anlatamaz adlı yeni bi filmi çıkacakmış ve  4. filmden johnny depp  32 milyon sterlin (121.600.000 Türk lirası) mi ne almış -vikipedi kaynaklı bak ben söylemiyorum vikipedi söylüyor- acaba beşinci filmden kac para alır. Öf be zengin olasım geldi hepiniz bi onar lira yollasanız aslında çok mutlu olabilirim he ne dersiniz

(imdb 7,3)


Star Wars filmini öyle yada böyle duymuşsunuzdur. Konusuna geliyim direk efenim jedi'lar ve sith'ler ölümüne bi savaş içerisindedir kehanetler ise bi çocuğun  gelip güce denge getirip savaşı sonlandıracağını söyler. Günler geçer aylar geçer yıllar geçer kehanetteki çocuğun anakin skywalker olduğuna kanaat gelir ve böylece filmin konusu başlar. Ama güce denge getirecek insan o değildir. Aksine onun varlığı işleri daha zorlaştıracaktır



2017'de yeni filmi çıkacaktır

(imdb 6,5 ile 8,2 arasında)

Animasyon filmi




Ejderhanı nasıl egitirsin serisi benim çok sevdiğim ve birden fazla kez izlediğim filmdir. Aslında çizgi film demek daha doğru olacaktır ama çizgi film kulaga çok basit geliyo bu daha çok yüceler yücesi çizgi film hazretleri falandır heralde.

İki filmden oluşur konusu ise şöyledir, ejderhaların ve Vikinglerin savaştığı bi adada türünün tek örneği olan gecenin öfkesi adlı ejderha ile bir viking çocuğun birlikte yaşadığı duygusal komik heyecan verici ve insanı duygudan duyguya sokabilen hatta ve hatta ikinci filminde ağlatabilen olaylara sahip bi filmdir.


İnanın bana her ne kadar "çizgi film" de olsa buradaki en güzel ilk beş filme girebileceğini düşünüyorum. Yani tabi ki diger filmlere ayrılan bütçe emek oyunculuk gibi konular olduğu icin onlarla bir tutmak cok manasız olur ama hikaye ve işlenişi bakımından diger filmlere bir selam çakar



Evet izlediğim ve bi şekilde aklımda yer edinen 21 güzel film önerisi yaptım ve şuan parmağımı hissedemiyorum. Eğer ben film izlemem aga ben daha çok dizi adamıyım diyorsanız buraya tıklayıp üç efsane ama bilinmeyen dizi önerilerini bulabilirsiniz. Yada yok ben dizi film nedir bilmem dünya güzeli ben kitap okurum derseniz buraya; çizgifilm izlerim derseniz de buraya tıklayabilirsiniz.

Harika tayfa harika seyirler diler

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır