Agalara Geldik

Takip Edin

Kitap Önerileri (Part 1)



By  Unknown     12:00:00    Etiketler: 


Sayın sevgili cicişler ve değerli arkadaşlarım,

(entelektüel 1 giriş yaptım çünkü harika tayfada bu perşembeki konumuz kitap önerileri)

Geçen günlerde "ikram bana kitap önerseneeaağ" diyen 1 anonime verdiğim uzuunca bi cevaptan sonra dedim ki neden bi kitap önerisi yazısı yazmayayım sonuçta tumblr boy'uz gerektiğinde kitabımızı kahvemizi alır yağmur yağarken kitap okuruz..

Neyse direk konuya dalıcam kahveniz ve yağmurlu havanız hazırsa kitapları öneriyim




Önerilere başlamadan önce size şunu söylemek istiyorum. Ben eskiden ne kitap okur ne de kitap okumak nasıl bir şey onu bilirdim. Hatta kitap okuyan insanları anlamazdım len çocuk başını kaldırmıyo tenefuste kitap okuyo

Yetmiyo derste de kitap okuyor

Allah bilir otobüste falan da okuyodur

 "LEN OLUM ÇİŞİNDE Mİ GELMİYO KALK Bİ" diye bağırasım geliyodu aq

Tabi o zamanlar edebiyat öğretmenlerinin kitap sınavları için verdikleri düdük kitaplar (küfür edemiyoz google amca kızıyor) iyice beni kitaplardan soğutuyodu.

Sonra elime 30-40 lira geçti ve gaza gelip şey demiştim tumblrda, "yeaaa kitap alcam da önerisi olan var mı???" Hemmmen anında saolsun beşyüz bin kişi atladı ve tumblrımızın kitap severliğini ilk o zaman farkettim.

Neyse işte ilk önerilen kitaptan başlayıp öneri veriyorum ve cidden bakın beş altı kitaptan sonra anlama kabiliyetinizin arttığını göreceksiniz paragraf soruları sizin için çok da sorun olmucak.

HA BELKİ ÜÇ BEŞ GERİZEKALININ YAPTIĞI UCUZ MİZAHLARI ANLAMAYABİLİRSİNİZ AMA BU SİZİN GERİZEKALI OLDUĞUNUZ ANLAMINA GELMEZ AKSİNE ONLAR GERİZEKALI ÇÜNKÜ SİZ HARİKASINIZ (oh elife lafda soktum oh)




Labirent serisi 

Dört kitaptan oluşuyor (Ölümcül kaçış/Alev Deneyleri/ Son İsyan/Ölüm Emri) konusunu çoğunuz biliyosunuzdur ama filmiyle hiç bi alakası yok biliyonuz mu vallaha bak adamlar konuyu alıp üzerine kakiş yapmışlar lan kitapta telepati yapıyolar aq koca olayı nasıl atlarsınız. Neyse şimdi konusu şöyle tüm dünyada bi virüs yayılıyo ve bi kaç nesil geçtikten sonra yeni jenerasyon buna bağışıklık kazanmışlar, etkilemiyo bunları falan. Sonra İSYAN denen bi grup bilimadamı bunları testlere sokuyo hafızalarını silip bi labirente atıyo burada işte yön mantık düşünce heyecan gibi etmenlerin onların üzerindeki etkilerini ölçüyolar ama bunu dünyayı kurtarmak için değil de kendi çıkarları için yapıyolar. Sonra thomas atılıyo bu labirente ama bu thomasın farklı bi yönü var diğerlerinden. Daha adını nerden geldiğini bile bilemezken labirentin yollarını biliyor... 

Veeee gerisi spoiler ama bu kitapta olan olaylar falan filmde çooook az böyle beşte biri kadar gösterilmiş ve yazık edilmiş. Eğer kitap okumaya yeni başlayacaksanız çok güzel bi başlangıç kitabı olur yaklaşık 350 sayfa falan ama su gibi bitiyo gözünüz korkmasın.






Olasılıksız

 Dedekiflik ve bilimkurgu kitabı sevenler için birebir bi kitap hani dedektiflik şeysi özünde ama adam sanırsın şerlok holmız aq konusunu tam nasıl anlatıcam bilmiyom ama herif öyle şeyler yapıyo ki sonunda böyle way amqmq diyosunuz güzel kitaptır polisiye şeyler sevenlere gelsin.. Benim pek polisiyeyle aram yok açıkcası bilimkurgu seviyom







Aklından 1 sayı tut


Bu kitapta polisiyeydi ve katil arkasında çok iz bırakmasına rağmen bu izler polisleri bi yere çıkarmıyodu. Ki ben muhteşem zekamla olayı en başında demiştim kesin bu aptal horozbu şöle kaçmıştır diye ama polisler bi çözemedi aq neyse üstün zekamla gurur duyup sonraki kitaba geçiyorum. He bu arada bu aklıdan bir sayı tut çok güzeldir, her on sayfada bi yeni olaylar olması da sıkılmanızı engelliyor ve ciddi manada o imkansızlıkların aslında ne kadar basit olduğunu ve olmaz dediğimiz onlarca şeyin aslında bizim algılarımızda bittiğini anlıyonuz.



5. Dalga serisi


 Şuan (2016) için iki kitaptan oluşuyor (5. Dalga ve Sonsuz Deniz) üçüncü kitap (Son Yıldız) yolda geldi gelecek- sanki çocuk yapıyom aq- kitabın (spoiler olmadan) konusuysa şöyle: uzaylılar dünyaya saldırıyolar. Ama tepemize pat diye inmiyolar da dalgalar halinde bizi yok etmeye çalışıyolar ilk dalga elektrikler kesiliyor iletişim sıfırlanıyor uçak araba falan çalışmıyor ikinci dalgada tsunamiler falan oluyo depremler oluşturulup bu depremlerle kıyı şeritlerini yok ediyorlar üçüncü dalgada virüs yayılıyo ve çoğu insan bu virüs yüzünden hayatını kaybediyor sadece şanslı olanlar kurtuluyor dörtte susturucu denen askerler iniyo hayatta kalan insanları avlıyolar ama kurtulan çok az insan var böyle ve kurtulanların çoğu yaralı oluyo yani sadece şanssız olanlar kurtuluyo demiş kitapta..

 Veeeeee kitabın konu beşinci dalgada ne olacağını düşünen insanlar arasında geçiyo. Güzel bi kitap ilk kitap amatör olmuş biraz aşk falan da içeriyor kızın da kezbanlığı çok abartılı olduğundan wattpad kitabına benzemiş (evet wattpad kitabı düşmanıyım ve bu konu tartışmaya kapalı bıye kötü çocuk ve bıye yabancı) ama ikinci kitaba aşık oldum çok güzeldi len o yüzden öneriyorum <3<3<3 ikinci kitap 4ever

2016 kasım editi: Üçüncü kitap çıktı geçenlerde




İncarceron serisi


iki kitaptan oluşuyor (İncarceron/ Sapphique )konusunu nasıl anlatcağımı bilmiyom dünya bilgisayarlar tarafından hep 17. yüzyılda mı ne duruyodu bide suçluların yaşaması için incarceron denilen bi hapisane inşa edilmişti. incarcerona atılan bi masum insan var ve o oradan çıkabilirse dünyayı bilgisayar yönetiminden çıkarabilecek öneme sahip. Ama sorun su ki hapisane canlı bi şey hatta içinde kendi ormanları nehirleri olan bi hapishane ve oradan çıkış yok. (Burası Incarceron burdan çıkış yok)

Böyle anlattığıma bakmayın baya güzel len sizsiniz saçma

Bu kitap sıkmaz sizi bak tavsiye ederim







Açlık oyunları serisi

Üç kitaptan oluşuyor (Açlık oyunları/Alaycı kuş/Ateşi yakalamak) konusu ise şöyle şimdi cicişler 13 farklı mıntıka varmış zamanında ve bu mıntıkaları yöneten bi capitol şehri varmış. Sonra bu mıntıkalar capitole isyan etmişler ve savaşmışlar ama capitolün elinde olan malzemelerle baş edemeyip kaybetmişler. Capitol de bi daha olmasın ebenizi zikerim demek için 13. mıntakayı bombalayıp yerle bir etmiş. Ve Açlık Oyunları denen bi oyun çıkarmış her mıntıkadan bi erkek ve bi kız alıyolar ve bunları savaştırıp son kalana ödül veriyolar işte öyle bi hikaye..

 Katniss oraya alınıyo spoiler değil hepiniz biliyonuz ki açlık oyunlarını kazanacak aq çünkü baş karakter sıkıyosa kazanamasın. Öyle kazanacak ama Capitol buna çoook sinir olacak çünkü onların öyle sinirine giden bi yoldan kazanacak ki capitol oyundan sonra vur kırbacı moduna girecek. Okuyun filmini izleyip izlememeniz önemli değil kitap efsane, ve şuana kadar filmi en iyi çekilmiş kitaplardan biri bence





Marslı

Aga efsane ya film ayrı kitap ayrı, bide mars olması ayrı güzel (marsa karşı bi hayranlığım olduğunu sadece burada www.harikatayfa.blogspot.com da itiraf ediyorum daha fazlası için pusuya yatın) kitabın konusu ise adam marsa yollanan bi ekiple gidiyo ama sonrasında işte fırtına çıkıyo adamın kıyafet bozuluyo arkadaşları bu mal öldü diyip gidiyolar ve adam tek başına marsta kalıyo. Marsta yaşamak için yapmadığı bok yok. Ciddi manada bok yapıp gübre olarak kullanıyo. ŞİMDİ ÜÇ BEŞ MALAK ATLAMADAN DİYİM KİTAPTA AYLARCA OTLA BESLENDİKLERİNİ SÖYLÜYO BU YÜZDEN GÜBRE OLARAK KULLANABİLİYO KENDI BOKUNU.... YANİ ÇİÇEKLERE SIÇMAYIN İŞE YARAMAZ

Neyse işte sonra bu adam bi şekilde kurtulucak okuyun efsane aq okuyamam diyosanız filmini izleyin son anları hariç çoğu aynı filmin...


Şuan gecenin dördü ve eğer bir tumblr boy gecenin dördünde ayaktaysa bazı şeyler kötü gidiyor demektir

mesela uyku düzeni

o yüzden yazıya nokta koyup uyumaya gidiyorum byües...

gitmeden aklıma bişi geldi ben bazen byües diyom demesi güzel oluyo ama elifte bıye diyo o da çokzel hangisini desem bilemedim bıye mi byües mi

BIYEÜES ULAĞNN!!!!


 (bu da kusar gibi oldu ya of by)

İkinci ve gerçekten çok acayip sevdiğim bi kitap daha önerdim linki de ahanda burda --->uçur beni pakize

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

6 yorum:

  1. Bence Marslı'nın kitabı filmden çok daha iyiydi (uyarlamalarda her zaman olduğu gibi). Kitaptaki espriler filme pek yansıtılmamıştı. Kitabın mizah da içermesine karşın filmin biraz daha ciddi bi' havası var gibiydi. O kadar ay filmi bekledikten sonra izleme imkanı buldum ama filmi bitirmedim bile :/. İzlerken hep "HÖÖÖ DÖR ŞÖMDÖ Ö ÖSPRÖ GÖLCÖK ÖFF ÇÖK KÖMÖKTÖ ÖÖÖĞĞ" gibiydim ama o espri hiç gelmedi... :(


    Son Bi' Not: Disko. Lanet olsun, Lewis. (dfkgjerghıodgj)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya lkajlajdaşdlasd aynen kitabı acayip güzeldi çok güldüğüm yerler vardı bi insan kitap okurken güler mi aq ben gülüyodum lşaöfdaşflaö

      Sil
  2. kanka kahve ve yağmurlu hava hazırsa önereyim diyon da, bu havada ne yağmuru aqqq geberiyoz sıcaktan nsdsldkhasşdlksaşd neyse öneriler gerçekten mütüş ve özellikle İncarceron serisiyle 5. Dalga serisini çok merak ettim ilginç bi kurgusu var bide labirentin filmini izlemiştim ben kitap çok daha farklı diyonda ben filmini izlediğim şeylerin kitabını okumayı hiç sevmiyom..... aslında filmi izlemiycektim kitabını okuyana kadar ama dayanamadım lsuıgşujkdlsf sence alıyım mı kitabını da?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of aynen aq cok sıcak bu ne az yamur yagsin arap kızları camdan falan baksın, bide bende labirentin filmini izlemistim okumadan önce. Okudum okurken ilk yüz sayfasi filmle aynı sayılirdi ama sonra teresa geldi ve film cok ayri kitap cok ayri ilerlemeye başladı. İkinci kitabi zaten bambaska bi olaydi filmdeki tek benzerlik teresanin ihanet etmesiydi ama ihanet edis tarzi bile bammmmbaskaydi bence al oku güzeldi kitap

      Sil
  3. Açlık oyunlarının ilk filminde bu Jennifer Lawrance bacımızı kötü filan göstermişler (Aq bizene kızın ayağından) kitabı daha hoştu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ama kitabıyla çok da ayrık değildi filmi güzel çekmişler bence

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır