Agalara Geldik

Takip Edin

sosyalorangutan ile teknoloji



By  Unknown     17:48:00     

sosyalorangutan ile teknolojide bugün konumuz dünyanın merakla beklediği telefon iphone 7


Öncelikle tasarımdan başlayalım açıkçası tasarımı beni çok fazla şaşırtmadı sızdırılan görüntülerde buna benzer fotoğraflar yer alıyordu, anten çizgileri kalkarak tasarımda ufak dokunuşlar yapıyor mimar cook bey(anlamayanlar için mimar selim bey ve apple ın ceosu tim cook a gönderme yapılmıştır aq) dediğim gibi tasarımda büyük değişiklik yok kamera biraz büyüdü ve yeni gelen renkler var jet black ve black, bana göre jet black çok güzel olmuş ama black tam işte bu dedirtti.
                                            JET BLACK                       BLACK

Yeni home tuşu iphone 7 de bizleri karşıladı fiziksel basmalı olan tuştan force touch teknolojisine geçildi bu force touch basınca göre çalışıyor.

Ve gelelim beni üzen bi noktaya 3.5mm jack yani bildiğimiz kulaklık girişi iphone 7 de bize elveda diyor. Yerine şarj için kullandığımız type-c girişini kullanıcaz ve bunun için uygun kulaklık kutunun içerisinden çıkıyor ama ben telefonumu şarja takıp aynı anda kulaklıkla müzik dinleyemeyecek miyim? Dinleyebileceğim ama tab2 para ile, apple mükemmel şekilde para kazanma işine devam ediyor. Ayrı bi kulaklık yapmışlar kablsouz şekilde bağlanıyosun bu şekilde telefonunu şarj ederken kulaklığınla müzik dinleyebilirsin ama bu kulaklığın satış fiyatı 180 dolar dolar kurunu direk 3 liradan alırsak 540 lira ki ben fiyata bile Türkiyeden fazla alıcı bulacağını düşünmüyorum
bu 540 liraya artı vergileri ekliyine 600-700 lira arasında bi kulaklık ortaya çıkıyor ve son olarakta belirtiyim kulaklığın adı airpod önceki kulaklıkların adı earpod du kelime oyunu yapmışlar :d

Gelelim hoparlöre evet hoparlör "hoporlör" ya da "oparlör" değil hoparlöre show some respect to tdk neyse konumuza dönelim eski iphone lardan alışık olduğumuz sadece alt tarafta hoparlör yerine telefonun üst kısmında bulunan ahizeyi hoparlör olarak kullanabiliyosunuz böylece sesin önceki modellere göre 2 katına çıktığı söyleniyor.

Iphone 7 nin arka kamerası boyut olarak büyüdü biraz da içine bakalım iphone 7 de arka tarafta 12MP lik bi kamera bulunuyor ve 4k kalitesinde video çekimi yapıyor bu kamera ois destekli yani optik imaj sabitleyici nedir bu ois derseniz fotoğraf video falan çekerken eliniz titredi telefonu sarstınız fotoğraflarınızda videolarınızda sarsıntı görmüyosunuz bu zımbırtı buna yarıyor daha önceden bu teknoloji iphone cihazlarında dijital olarak vardı ön kamerada da dijital olarak bulunuyor ön tarafta 8MP lik fotoğraf ve 1080p full hd kalitesinde video çekebilen bi kameramız var.

Teknik özellik noktasında apple ın yeni geliştirdiği 4 çekirdekli a10 işlemci bulunuyor önceki iphone modellerinde bizi 2 çekirdekli işlemciler karşılıyodu bu işlemci a9 yani iphone 6s de kullanılan işlemciden %40, iphone 6 modellerinde kullanılan a8 işlemciden tam 2 kat daha hızlı, işlemcinin yanında 2GB lık bi ram bulunuyor. Batarya kapasitesi hakkında elimizde tam rakamlar yok ama lansmanda söylenene göre iphone 6s e göre 2 saat daha uzun süre gidicek iphone 6s modelinde 1715mAh değerinde bi batarya bulunuyordu tahminen iphone 7 de 1850mAh civarlarında bi batarya bulunuyor.

Bu arada söylemeyi unutmadan iphone 7 ip67 sertifikasına sahip bu demek oluyo ki suya ve toza karşı dayanıklı 1 metre derinlikde 30 dakika boyunca suyun altında durabilir ama bu su havuz suyu yani tatlı su olmalı gidip de denize girmeyin bu telefonla çünkü tuzlu su telefonun mekanizmasına zarar verebilir olur da girdiniz denize çıktıktan sonra tatlı suyun altına sokun tuzu gitsin :d

                                                         FOTOĞRAF TEMSİLİDİR

Ekran özelliklerine gelecek olursak 4.7 inç büyüklüğünde ve 750x1334 piksel çözünürlüğünde bi ekrana sahip retina hd ekran kullanılan iphone 7 de inç başına 326 piksel sunuluyor iphone 6s de olduğu gibi bu modelde de 3d touch özelliği bizlerle yani ekran basınca duyarlı ve önce ki modele göre %25 daha parlak bir ekranı bize sunuyor.

Ve sona doğru yaklaşarak en çok merak edilen şeylerden biri fiyat, fiyatı 649 dolar doları yine 3 liradan alıp çevirinde 1950 tl gibi bir fiyat çıkıyor karşımıza fakat ülkemizde artı olarak vergiler alınıyor, vergi alınıyor vergili fiyattan bir daha vergi alınıyor sonra bunun üstüne trt parasız kaldığı için geçtiğimiz aylarda çıkan trt bandrol vergisi adı altında bi vergi daha alınıyor bu işlemlerden sonra telefonun Türkiye satış fiyatını tahmini olarak 3500 civarlarında olacak tabi bu fiyatlandırma 32GB modeli için bu arada 16GB olayı artık yok artık yeni iphone larda en düşük depolama alanı 32GB
olacak.

Ve en mühim soruya geldik telefon alınır mı şahsen ben iphone 7 almayacağım neden çünkü bu kadar param yok açık ve net şimdi bi sosyal tespit yapıcam adam asgari ücret alıyor 1300 tl telefon en aşağı 3500 tl olacak adam bunu nakit veremiyeceğine göre operatörlerden bi yerden taksitle alacak bu telefon taksitle 4000 tl gibi bi fiyata gelecek maaşın 3 katından fazla bu telefonu almak bu durumda aşırı derecede mantıksız dimi evet bizce de öyle ama adam gidiyor bunu alıyor çünkü teknolojinin köpeği olmuş :d neyse dalgayı bitirip yavaşça yazımın sonuna geliyorum maddi durumu olan insan alsın telefon güzel ama zorlamanın da bi mantığı yok almazsanız ölmeyeceksiniz.

Merak ettiklerinizi/eklemek istediklerinizi yorum olarak bize iletebilirsiniz. Bugünlük bu kadar kendinize iyi bakın.

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

  1. Ya ne şirin bir site. Yüce konsey de ne demek oluyor? sghfvgdu Çok iyi olmuş yazı ve sitenize BA-YIL-DIM-.Tumblr'dan geliyorum ve çok güzel olmuş. Nice güzel günleree.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ikinci yorum sensin belki birinci yorumda sen olabilirsin ama emin degilim jsjsjebedu

      [10 09 2016 02:02] Elif: yaaa💞💞
      [10 09 2016 02:02] Prof. Dr. Ben: Ikinvi sorudaki kisiyi alip
      [10 09 2016 02:02] Prof. Dr. Ben: Dondurmayi bandirdiklari sos var ya
      [10 09 2016 02:03] Prof. Dr. Ben: Çikolatalı ona bandirip
      [10 09 2016 02:03] Prof. Dr. Ben: Lavasa sarasim geldi
      [10 09 2016 02:03] Elif: onu alıp kafese koyalim arada suyunu yemini verelim bizi kafesten ovsun
      [10 09 2016 02:03] Prof. Dr. Ben: Bunu yorumun altina yapistircam el salla
      [10 09 2016 02:03] Prof. Dr. Ben: Emoji gorunmucek yazarak el salla
      [10 09 2016 02:03] Elif: el sallama emojisini bulamiyicam simdinaq
      [10 09 2016 02:04] Prof. Dr. Ben: Yazsana amq
      [10 09 2016 02:04] Elif: el sallıom cnm

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır