Agalara Geldik

Takip Edin

Tüm Liselilere YGS Tavsiyeleri



By  Unknown     12:00:00    Etiketler:,,,,, 
HERKESE SELAM SİZE SLM,
 Evet baboşlar, vakti geldi. Hepimizin çoh ama çoh sevdiği bir vakittir bu vakit. This is school time ( Üç kuruşluk ingilizcemle) Şaka şaka okulun abv size bi şey olmasın.. Tam daha tatil yeni başladı derken hooop bir bakmışsınız tatil attaaa. Tatil gittiiii.... 

Peki ya şimdi nolcak?? Bi şey olcağı yok. Ne bekliyodunuz okula meteor falan düşmesini, (keşke) sonra da başka okula gitceğinizi ama okulda yer olmadığını falan mı (Allahım aminn..)Tabi bunlar hayaller hayatlar durumu. Wolah hewal tıpış tıpış gidecahsınız okulunuza. 

Okulun mu var derdin var. Dersler sınavlar, hocaların şlağğps diye çıkardığı süpriz kuizler.. Sınav haftasında kitlenen performans ödevleri ve daha bir çok şey.....



12. sınıftaysanız hayat gerçekten güzel derdim ama ben cedric diilim ve 12. sınıf cidden zor ;( Zorluk derken çalışana kolay gibisinden klasik cümleler insanın hayatını her daim kurtarmıştır zaten de biz onu beceremediyimizden accuk zorlanabiliyoruz

 Çalışma konusu çok değişik duygularla farklı alemlere taşınabilir aslında. Mesela okuldasınız bi sınavdan çıkmışsınız aha zıçtık diyonuz kötü geçiyo moral yerlerde falan. Böyle millet sınav hakkında konuşuyo falan. İşte o an size böyle Allah Allah nidalarıyla bi çalışma aşkı geliyo. Başlıyosunuz eve gidince şu kadar şu kadar soru çözcem, atomu parçalıycam, asitlerle bazları tepkimeye sokucam gibisinden. Sonra eve bi geliyosunuz. En sevdiğiniz dizi başlamış, en sevdiğiniz arkadaşınız mesaj atmış ya da youtube'da videodan videoya atlıyor durumda bulmuşsunuz kendinizi.. Şu tsdfe bkr msnz .s tam da ders çalışcaktınız. İşte bu da hayatın size "sen çalışma lan ayı" deme şeklidir. Sonra napıyorum ben lan ben diyip kalkıyorsunuz bi bakmışsınız akşamın 11'i. Uykunuz geldi dimi. Hadi uyuyun da sabah olsun. Aha gitti bi gününüz.

 Evet arkadaşlar bir çoğumuzun hayatı beyle geçiyor dimi.(evet dediğinizi duyar gibi oldum demeyenlerin de canı sağolsun) ben de 12'ye geçmeden önce böyleydim. Aslında ben 9'da çok inektim bazı şerefsizler(adı lazım değil baş harfi ikram <3) sayesinde ders çalışmayı terk ettim ayrıldım ondan dedim bu ilişki bana göre değil bye. Sonra da işte böyle amele sümsüğü yapışdım kaldım. Sonra bi bakmışım 12 olmuşum. Ygs kapıdan baktırmış kazma kürek yaktırmış.

 İşte bu gibi durumlarla karşılaşabilemeyin diye sizlere bir kaç şeyler söyliyeceğim. Şimdi conlerim. 9. Sınıfta ne ygs'si ya ben daha liseye zor alıştım modlarına giriyosunuz. 10.sınıf ergenliğinizin en güzel baharı gibi bişe. Hani o akıllı tahtaların üstüne çıkanlar falan dolanıyo ya ortalıkta. Muhtemelen onlar 10. Sınıftır. 11'de ise ygs ucundan azcık size de vuruyo gibi hissedersiniz. Ve benim gibi bir bakmışsınız 12 olmuşsunuz.
 Peki ne mi yapmak lazım? Hayatını dengeli bir şekilde yürütmeniz lazım. Ömrünüzün baharında hayatınız kadar derslerinize de önem vermeniz lazım. Bunu nasıl mı yapmalı? Hemmen söylüyorum. Öncelikle daha lisenin başlarındaysanız endişelenmenize neyim gerek yok. Zaten önünüzde uzunca bir süre var ama bu zamanın çabuk geçtiği ifadesini değiştirmiyor tabi ki. Eğer 11 de falansanız biraz daha aceleci davranabilirsiniz. Ama unutmayın sizin de önünüzde daha bir sene var. 10. Sınıfları unutmayalım tabi ki. Siz de durumun ortasındasınız ygs bilincinde olmanız gerek.

 Şincik öncelikle mutlaka bir hedefiniz olsun. İlgi alanlarınızı keşfedin. İlgi alanlarınıza göre meslekler seçin. Ve asla sırf parası için bir meslek seçmeyin. Çünkü unutmayın ki mutluluk parayla alınmıyor. Bu fikirleriniz sonradan değişebilir. Ama dediğim gibi bir hedefiniz olsun ki ona göre azmedip ben şurayı şurayı kazanabilcem diyebilin. Böyle beyniniz pozitif enerjiyle dolup taşsın.

 Evet sonunda çok şükür denge konusuna gelirsek.. Neyse şimdi arkadaşlar hedefinizi belirledikten sonra bir plan yapmanız gerek. Bence bu plan öyle şu saatte bunu yapcam bu saatte test çözücem gibisinden bir plan olmamalı. Ben böyle programlardan hiçbir zaman verim alamadım. Çünkü hepimiz insanız(hadi canım sen de) her günümüz aynı olmayabilir. Zamanlarımız uyuşmayabilir. Ya da misafirperverliğiniz o gün ağır basabilir vs vs... Bu planda konularınızı belirleyin. Bu konuları ygs tarzında belirleyin. Bilmediğiniz konuları şimdilik bir kenara bırakın. O konular anlatılınca onlar için ayrı bir düzenleme yaparsınız. Konuları belirledikten sonra istediğiniz gibi aylara, haftalara, günlere bölün. Ve diyin ki bugün belirlediğim konu bugün bitecek. Bu şekilde anlama kapasitenize göre konuları istediğiniz gün istediğiniz kadar çalışın. Örneğin matematik de kümeler kimisi 1 günde anlar kimisi 10 günde. Bir konuyu asla anlamadan geçmeyin. Çünkü ilerde o anlamadıklarınız birikir birikir dağ olur sonra. Bizim amacımız ygs ye kadar konuları eksiksiz bir şekilde bitirmek. Bu şekilde yavaş ama seri bir şekilde ilerleyin. Ve ve ve bir günde ne kadar çalışabileceğinize karar verin. Ve o kadar saat çalıştıktan sonra ders çalışmayı bırakın. Siz zaten o günkü vazifenizi yapmış olacaksınız. Beyninizin dinlenmeye de ihtiyacı var unutmayın. Küçük molalar vermeyi ihmal etmeyin. Bu küçük aralarda kendinizi küçük ödüllerle sevindirin. Örneğin bu testi bitirirsem şu çikolatayı yiycem, ya da on dakika telefonu elime alıcam gibisinden. Bu şekilde pozitif enerjiyle dolu olursunuz.

 Son olarak deyinmek istediğim şey kitap okumayı asla ihmal etmeyin. Günde yarım sayfa dahi olsa. Çünkü kitap okumak sadece sözel derslerde değil sayısal derslerde de etkilidir. Hani şu geometri görme işi derler ya işte kitap okumak görme yetisini artırır. Biliyorsunuz ygs'nin çoğu yorumdur. Matematik ve fen de dahil. Bu derslerde ki soruyu anlama hızınızı artırır. Ve daha birçok şey. Dediğim gibi yarım sayfa dahi olsa ihmal etmeyin. Zaten ilerde hızlanırsınız. Kitap okumak bambaşka bir duygu. Kitap okucam ama okuyacak kitap bulamıyorum diyorsanız buradan kitap önerilerine bakabilirsiniz (Part 1 - Part 2)
 Şimdi bu planları uyguladınız diyelim ama eğlenmeyi de unutmamalısınız. Yukarıda da dediğim gibi örneğin 5 saat çalıştıysanız gerisinde dinlenin. Ondan sonra her Allah'ın günü de çalışmak zorunda değilsiniz. Bi günü tatil edin kendinize. Çıkın, gezin. Dolaşın. Diğer günler zaten yeteri kadar çalışmış olacaksınız. O bi gün de ödülünüz olsun.

 Tabi arkadaşlar bu anlattıklarım kişiye veya sınıfınıza göre değişir. Ygs'ye ne kadar süreniz varsa kendinizi ona göre planlayın. Hayatınız sizin elinizde. Onu istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz. Ben burda sadece ygs'den bahsettim unutmayın ki lys denen ikinci bir illet daha var. Onun konuları genel olarak 11. Sınıfta başlıyor. 11. Sınıfa gelmiş iseniz lys'yi de göz ardı etmeyiniz. Planlarınıza onu da dahil ediniz. Çünkü ikinci sınav ygs'niz kötü geçerse sizin için dönüm noktası olabilir.

  Evet işte 12.sınıfta başınızı duvarlara vurmamanız için ben elimden geldiğince bildiklerimi anlattım. Bunları yaparsanız 12. Sınıfta derdiniz tasanız pek olmaz kendinizi direk teste verirsiniz. Eğer güzel bir meslek sahibi olmak istiyorsanız...

  Sanırım yazımızın sonuna geliyorus.  Malum ben acizane ygs mağduru buralara pek bakamadığımdan yazı yazamıyorum. Bugün tatildi içimden geldi yazayım dedim. Şu üniversiteyi bi tutturalım da inşallah istemediğiniz kadar yazarım.

Bu yazıyı yazdıktan sonra farkettim ki sevgili yalnızfareciğim verimli ders çalışma taktikleri hakkında bir yazı yazmış. Onu da buraya tık yaparak okuyabilirsiniz.

Hepiniz kendinize iyi bakın. Sağlıcakla kalın. Ve şunu da unutmayın:

 "Zahmetsiz rahmet olmaz."



Çevirmen notu gibi bişe yazmak istiyom mrblar ben ikram. Şey dicektim amk ahmet bi insan neden tüm yazıyı capslock açık halde yazar yav Allahtan toplu bi şekilde küçültme diye bişe var yoksa sikmiştim belanı ama seni sewiom bb bide yazı efsane olmuş helal len amq

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

2 yorum:

  1. Olm, keşfettiğimden ebri gözümden yaş geliyo gülmekten, sağolun bee. Yaşasın tumblr abişleri!

    YanıtlaSil
  2. [06 11 2016 20:10] Ikram: Bie yorum
    [06 11 2016 20:10] Cankim: neymiş yorum
    [06 11 2016 20:10] Cankim: ayhhhhhhhh
    [06 11 2016 20:10] Cankim: dr ki
    [06 11 2016 20:11] Cankim: yeriz seni şap şup
    [06 11 2016 20:11] Ikram: Kalkan gotleri full_indir_tam_indir_mp3_indir

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır