Agalara Geldik

Takip Edin

Verimli Ders Çalışma Teknikleri



By  Unknown     12:00:00    Etiketler:,,,,,,, 
Öncelikle herkeslere selamlar nabersiniz len bayadır yazmıyom girince mutlu oldum. Neyse bu aralar okulların açılmasıyla beraber yeni bi maratona girdik hayırlı olsun. Girdiğimiz bu at yarışında benim gibi 12. sınıflar ygs lys kavşağında dönücez ve finiş çizgisini görcez inşşşşşşşşşşşallah siz ezikler bi kaç sene daha koşcaksınız kbbb

Ve ben içimdeki o maratonu son bitirme kaygısı ile yanıp tutuşurken dedim ki neden gidip bizim cicişlerle beraber ders çalışma tekniklerine bakmıyoz? Gidip bir miktar araştırdım farklı farklı sitelerden buldum bi kaç güzel teknik. Ama çoğu site yaşlı başlı öğretmenlerin verdikleri önerileri kullanıyor mesela diyo ki günde kırk dakika otur sonra on beş dakika çiş molası bi daha kırk dakika otur ertesi gün yine aynı şeyler. İyi tamam güzel de ödev vermeyin o zaman aq. Ödev neyse de performans ödevleri, sunumlar derken iyice robotlaştırın milleti. Sanki işimiz gücümüz yok sadece ders çalışacaz amk oradan konuşmak kolay demi zırtapoz!!!



Ama ben gidip, içinizden biri olarak -sizi anlayacak, ezilenlerin gür sesi olacak adam- bi araştırma yaptım ve kendimin ygs çalışırken kullanacağım teknikleri sizlerle de paylaşayım hiç değilse ders çalışırken lazım olur dedim. Nasıl ama harikayım demi?

İste bulduğum güzel teknikler. (komik resimler koydum yazıyla pek bi alakaları yok ama olsundu djnjdsd) Öncelikle hangi dersi çalışacağınızı bi seçin. Mesela ben matematik alanına yoğunlaşıcam sayısalım bok gibidir övünmek gibi olmasın. Bu yüzden sayısal derslerin en güzel anlaşıldığı sabah vakitlerini tercih etmeliyim. Sabah sekiz öğlen bir gibi sayısal konuları öğrenmede zirve yapan beyin, sözel konuları ise akşam ve hatta gece yatmadan önce çalışınca öğrenmede zirve yaparmış. Ben şöyle yapmayı düşünüyorum matematik formülleri ezber işi, yani sabah yapılacak bi iş değil. Gece yatmadan önce sorularda takıldığım formülleri on kez okuyup yatarsam benim işime gelir. Çünkü beyin geceleri düşünecek şey arıyo aga. Biri gider platoniğini düşünür biri gider platonu düşünür. Hayat bu... sad but true

Bi de gece yatmadan yapılan tekrara şöyle bi bakış açısı getiren arkadaşlar varmış. A4 kağıdını alıyorsun ve kocaman kocaman ve kırmızı renkte örnek "FORMÜL:SAYININ TAMAMI-DEVİRSİZ KISIM BÖLÜ DEVREDEN KADAR DOKUZ DEVRETMEYEN KADAR SIFIR" yazıyosun. Bunu gece on kez tekrar ettin ve yattın. Sabah oldu gözlerini kırpıştırıp hayvan gibi esniyosun sonra yavaş yavaş saat kaç lan acaba diye düşünüyoken tavanda bi kırmızı renkte yazı görüyosun. O an aklına bunu gece okuduğun geliyo tekrar okuyorsun on veya on beş kere okuduktan sonra beyin diyo ki ulan bu gerizekalı bunu iki gündür tekrar ediyo bi tutalım sunu neymiş ne değilmiş deyip bilgiyi geçici hafızaya alıyor. Sen gidip bunu o gün çözdüğün testte de kullanırsan beynin der ki al bunu uzun süreli hafızaya kullanırız bu bilgiyi baksana kaç kez çıktı karşıma aq formülü..

Aynı şey sözel içinde geçerli. Felsefe dersi yada coğrafya hiç farketmez. Ama ben ikisini de bilmiyorum o yüzden örneği sallıcam yazıyon kağıda kocaman kocaman "platon der ki dağlar denize paralel" (örneğimi sikim). Bunu gece ve sabah 10-20 kez tekrar ettikten sonra aklında kalmazsa aklını sikim yani afedersin ama kalsın bi zahmet aq

Ranzanız yoksa daha entel bi çözüm bulalım insanların çoğu uyandıktan sonra çişe gider tuvaletinize bi formül koyarsanız sürekli gözünüze çarpar. Ailenizin bir şey diceğini sanmam çünkü ders bu ne dicekler. Aksine takdir bile ederler.. yada tuvalet çok uygunsuz ayol ben sabahları işemem diyorsanız sizin için banyo aynası da uyar. Yüzünüzü yıkarken bakarsınız. Ha yüzümü de yıkamam sabahları, böyle de iğrenç bi şeyim diyosanız mutfağa gidip bi bıçak alıp bileğinize bastırın. Bu bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlayacak ve sizi zeki birine çevirecektir.. kesin bilgi yayalım

Eğer ben ders çalışırken çok dikkatim dağılıyor diyosanız bu tekniği deneyebilirsiniz. Ben denemedim hiç ama denicem çünkü cidden dikkatim sıfır benim ya. Ders çalışırken duvarlar bile ilgi çekici geliyo aq, neyse simdi hava kararmışken çalıştığınızı varsayıyoruz perdeleri çektiniz etraf kapkaranlık. Bi mum yakıyosunuz ve hemen kitabın yanına koyuyosunuz. Öyle bi şey oluyo ki yazılar mis gibi okunuyo ama etraf karanlık. Gerçi benim dikkatimi mum dağıtır bu sefer ama bi deneyelim bakalım..

Eğer deli doluysanız ve benim gibi 17 yaşınızı sandalyede geçirmek istemiyorsanız bisikletinize binip park bahçe sahil gibi bi yerde bi saat bisiklet sürdükten sonra oturup çimenlerde konunuzu okuyup dersinizi çalışabilirsiniz. Bunu yapmayı planlıyorum okuldan sonra kadıköye gidip kayalıkların üzerinde ders çalışcam, hem kış saati uygulaması da kalktı artık kışın hava o kadar erken kararmayacak oh be. Benim bisikletim yok bu arada ya İstanbulda bisikleti olan insanın bisikleti hep çalınıyor. Yada bana denk geldi. Üç kere falan bisikletim oldu hepsini çaldılar. Bisikleti koyduğum yer apartmanın bodrumu aq adam nasıl azmettiyse kilitli binadaki kilitli bodruma girip kilitli bisikleti alıp kilitli apartmandan ses çıkarmadan kaçır amk

Açtığın tüm kilitler bi yerine kitlensin aq

Hırsız mısın çilingir mi???

Konuya geri döndüm tamam eğer sınav haftası için çalışıyorsanız şöyle güzel bi teknik gördüm öncelikle konuları tespit et nerden nereye kadar çıkacakmış falan sonra bunları daha küçük konu başlıklarına çevir. Mesela matematik rasyonel sayılar ordan da devirli sayılar falan gibi. Şuan devirli sayılara çalışıyorum ondan tüm örnekler devir üzerine.

Bi de şuan siz bunu heralde eylül sonu yada ekim başında okuyacaksınız ama ben kurban bayramının ilk sabahı saat altıda yüzde on beş sarjla yazıyorum. Daha okullar bile açılmadı ezikler xdxd. Nerde kalmıştık bak şuan bile dikkatim dağılıyo nasıl ders çalışayım ben ya benden adam olmaz aq. Eğer sizde benim gibiyseniz bu teknik tam size göre. Sonunuzu hayal edin. Mesela kendi adıma ygs'ye bi kere giricem. Hayatımda bir sene ygs'ye giricem eğer bu sene çalışmazsam tüm hayatım mahfolucak üç çocuğum ve eşimle sokaklarda yatıcam. Aynı bunun gibi hayaller kurun. Oturup hayalinizi daha da genişletin. Sokakta kalmanıza kayınpederin ne kadar üzüldüğünü ve kızını sizden ayrılmaya zorladığını düşünün. Size gelip kızımın peşini bırak al bu parayı diyor. Sizde açsınız ama kızı bırakamıyosunuz.

Şaka amq bırakırım çünkü açım.

Açken sen sen değilsin

Hayal kurarken konudan sapmanız çok olası bi şey boşverin ve hayalinizi alabildiğine uzatın. Bu bitince zaten eğer kazansam sınavı ne olurdu gibi düşünün. Zenginsiniz havuzlu evinizde zemzem suyunuzu içiyorsunuz oh kebab. Kebab demişken akşama kebab da ısmarlayabilirsiniz. Kebap güzel yemek ısmarlayın gitsin

Bu gazla hemen ders calışmaya yönelim kazanırsınız zaten. Eğer sınav yakınsa konuları şarkılaştırabilirseniz yapabilirsiniz. Benim şarkı yazmak gibi bi süper gücüm yok ama sizde varsa kullanın. Hatta benim bi arkadaşım elementlerin şarkısını yazmıştı sekizinci sınıfta. Hala onun sayesinde ezberimde ilk yirmi element. Bak aradan dört sene geçmiş nerdeyse helal be. Burdan onura selam olsun hiç de sevmezdim gavatın tekiydi ama eyv

Ve yine sınav yakınsa öğrendiklerinizi bilmeyen bi arkadaşınıza anlatmayı deneyin. Eğer arkadaşınız tam bi gerizekalıysa çok şanslısınız demektir çünkü o anlayana kadar siz konuya öğretmen kadar hakim olabilirsiniz. Eğer arkadaşınız yoksa üzülmeyin oyuncak ayılar da sizinle konuşmaktan zevk alacaklardır

Anlatmaktan sonra gelen en etkili yöntem yazmak oluyo. Konunun özetini çıkarın ve yazın be. Ben ne zaman biyoloji sınavına çalışsam açarım tüm sayfaları okur önemli bulduğum yerlerin altını çizerim. Sonra bunları ajandaya yazarım. Onlar yazınca aklıma yerleşir sesli sesli okuyunca da duyusal hafızamı çalıştırır böylece 70 90 arasında notlar alırım. Bi de bizim biyolojici zor sorar hee öyle her yiğidin harcı değil yetmiş almak ayık olun

Eger sınav kapıya dayandıysa kopya yazın. Vallaha bak dur dur dinle hemen ön yargı yapma. Kopya yazarken o üç saniyede yüz şeyi yazmak ve adeta muska gibi çük kadar kağıda milyon bilgiyi gömmek insana ne kazandırıyo biliyonuz mu... Kaç kez böyle çalıştım hepsinde de güzel geçti sınavlarım. Kopya çekmediğim halde hemde.. Bu arada kopya demişken aklıma geldi sonraki yazılarda kopya çekme teknikleri paylaşayım madem ben yancam sizde yanın.

Neyse sınav size şah damarınız kadar yakınsa gidip ilk dersten önce okul kantininden kahvenizi alın ve sınıfta kahvenizi yudumlarken hararetli hararetli konu anlatan insanları dinleyin. Zaten genelde kankaağ bura kesin çıkacaaağk diye bağırır bir iki kişi onları bilin elliyi geçersiniz. Unutmayın bi konuyu siz anlamıyorsanız diğerleri de anlamıyordur. Umudunuzu yitirmeyin ve çalışın. İnanın bana çalışınca oluyo (tecrübe konuşuyo cnm tecrübe)

Eger sınav bitti ve notlar yerde sürünüyorsa daha etkili çalışmanın zamanı gelmiş demektir. Her konuyu kafanızda kurgulayın hikayeler oluşturun bu ise yarayacaktır.

Ama daha önemlisi aynı gün tekrar etmeniz gerekiyo. Bunun içinse cok güzel ve eylencelikli bi yol buldum açın tumblrda yeni blog ve dersten çıkınca, derste, okul çıkışı, test çözünce yada envai çeşit can sıkıntısında sınavda çıkabilecek yada ilginizi çeken ders anektotlarını yazın (anektot kelimesini cümle içinde ilk kullanışım) . Sınavdan önce muhteşem bi anı çağrışımı yapacaktır. Günlük gibi bi şey ama sadece derslere özel..

Bi de derseniz ki ben azim ettim çalışıcam her gün. O zaman kendinizi şu şekilde programlamayın 45 dakika çalışıcam zorda olsa yapıcam. Bırakın zor oluyosa 15 dakika çalışın 2 saat dinlenin. Sadece üç gün boyunca kırk beş dakika çalışacağına her gün on beş dakka tekrar yap. Bi şey kaybetmezsin

Unutmayın öğrenmenin mantığı veya işleyişi şöyle çalışır.
-Görmek
-sorgulamak
-okumak
-konuşup anlatmak
-ara ara tekrar yapmak..

Önce konuları gözden geçirin sonra neden böyle deyip sorgulayın. Sonra okuyun ve anlatın. En son olarak günü gününe yapcam deyip kimseyi kandırmayın ama en azından haftada bi tekrar yapın.

Bu da böyle bi yazıydı. Hadi şimdi blogtan çıkacaksanız gidin ders çalışın. Ders çalışmayacaksanız blogtan çıkmayın başka yazıları okuyun sonra yorum yazın falan biz de girince bakalım aa yorum gelmiş falan diyelim sevinelim he nası fikir???

Bence de güzel :d

Hepinizi seviyom canımsınız inş sınavınız iyi geçer. İnş benim de iyi geçer amin görüşürüz bıye

Kim bu Unknown

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

10 yorum:

  1. Valla üşenmemiş yazmışsın ama işte ben bu dediklerine başlarım bi hafta sonra üşenerim yapmam ben yaa ygs de geçerim lys çok zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aga aynen bende bi hafta kadar yaptim sonra pert. En iyisi plansiz dosdogru calismak yav

      Sil
  2. Ahahah aynen o da çalışırsak

    YanıtlaSil
  3. aga yazıyı okurken bi gaz geldi falan ama yazı bitince bütün şevk gitti valla ben diğer yazılara geçiyom bıye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yazarken gelmiş idim normal yani dlkfjdlf

      Sil
  4. Biz niye bu kadar üşengeciz yaa üfff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyom ya sıradaki yazı: üşengeçlikten nasıl kurtuluruz??

      aslında ciddili ciddili yazardım ama önce üşengeçlikten kurtulmam lazım

      Sil
  5. Üşengeçlikten kurtulup yazarsan haber ver :D

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır