Agalara Geldik

Takip Edin

Sosyal Medya'nın Yararları Nelerdir?



By  İkram     01:27:00     


Sosyal medya özellikle genç ve orta yaştaki milyarlarca insanın hayatlarında vazgeçilmez bir nokta olmaya başlıyor. İnsanlar sabah uyandığında ve gece yatağa girdiklerinde telefonlarından sosyal medya hesaplarına giriyor ve takip ettikleri insanların neler yaptıkları hakkında bilgi alıyorlar. Çoğu genç, ben de dahil, sosyal medyada gezindiği için zaman zaman normalde uyuması gereken saatten daha geç uyuyabiliyor. Sosyal medyanın toplumumuz üzerinde yüksek bir kötü etkisi olduğu tartışılmaz bir gerçek. Ancak sosyal medya gerçekten de toplumumuzda düşünüldüğü kadar kötü bir şey midir?

Bana göre sosyal medya bilinçli kullanıldığı zaman çoğu kişiye bir şeyler katabilecek bir ortamdır. Örneğin yeni insanlarla tanışabilirsiniz. İletişim becerilerinizi geliştirebildiğiniz gibi aynı zamanda yabancı dilinizi de geliştirebilirsiniz. Örneğin benim en yakın bulduğum arkadaşlarımdan bir tanesi İspanyol'dur. Ya da İnternet üzerinden daha kolay haber edinebilirsiniz. Çoğu haber sitesinin daha yayımlamadığı haberleri, Twitter Trend Başlıklarında okuyabilirsiniz. Olay hakkında bir çok görgü tanıklarının kendi yazılarını, tepkilerini, yorumlarını okuyabilir; daha objektif sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Bunların dışında sosyal medya, size sesinizi daha iyi duyurabilme fırsatı tanır. Kendinizi ve yeteneğinizi dünyaya gösterebilir, ve hatta para bile kazanabilirsiniz. Kendi çektiğiniz videolar, çizdiğiniz resimler, söylediğiniz şarkılar ve daha bir çok sanat dalında adınızı duyurabilirsiniz. Sosyal medya üzerinden yaptığınız çevre, genelde sizinle aynı düşünceleri paylaşan insanlardan oluşacağı için, kendinize olan öz güveniniz artacaktır. 

Takip ettiğiniz ünlüler ile mesajlaşabilme şansını yakalamak veya yapılan çekilişler sayesinde harika hediyeler kazanabilmek gibi başka avantajları da olan sosyal medya, tabi ki bilinçsiz bir kullanıcı olursanız bir çok büyük probleme de yol açabilir. Bu yüzden sosyal medya hakkında yararlı ya da zararlı gibi bir kanıya varamayacağımıza inanıyorum. Ancak sosyal medyanın zararlarına odaklanıp, yararlarını görmezden gelmek çok büyük bir yanlış olacaktır. 

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce sosyal medyanın yararları ve zararları göz önünde bulundurulursa hangisi daha ağır basacaktır? 

Kim bu İkram

Adım İkram, önceden buraya yaşımı yazıyordum ancak her sene değiştiği için şu anda 1999 doğumluyum demeyi tercih ediyorum. Marmara Üniversitesi'nde Almanca Tercümanlık bölümü öğrencisiyim. 2016'dan beri ara ara buraya bir şeyler karalıyorum ve senede bir bile olsa cebime para geçmesini sağlıyorum. Bana destek olmak isterseniz blogumu favorilerinize ekleyin de arada sırada açıp bakın, hangi konularda nasıl boş yapmışım.. Unutmadan bir de yorumlarınızı okumayı çok seviyorum. Her "yeni yorum bildirimi" geldiğinde kalbim pırpır atıyor haberiniz olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır